Reella risker att utveckla schizofreni vid cannabisrökning

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
12 år 3 veckor sedan #478216 av Geta
Unga förstår inte riskerna vid cannabisrökning- som personlighetsförändringar och psykoser som kan leda till schizofreni på sikt.
www.svd.se/opinion/brannpunkt/un ... 108273.svd
Mer
12 år 2 veckor sedan #478348 av Admin1
Cannabis har länge kopplats till schizofreni. Redan på 60-talet läste jag i tidningen Det Bästa om fall med schizofreni efter cannabisrökning.
Mer
12 år 2 veckor sedan #478416 av zoegas
Det är propaganda! Den ena artikellförfattaren Erik Leijonmarck jobbar med politiska säkerhetsfrågor rörande narkotika och organiserad brottslighet. Vad fan vet han om cannabis skade effekter? Han har sin egna agenda till att få ökade resurser till sitt arbete med att bekämpa den undre världen som tillhandahåller narkotika.

Att påstå att cannabis skulle vara farligare än alkohol har de inga som helst belägg för. Och säga att man blir schizofren av cannabis är att måla fan på väggen. För man kan bli schizofren av mobbning, stress, gener och igentligen hur många orsaker som helst. Och vad säger att en cannabis rökare undsluppit de andra faktorerna? Det kan inte vara så att missbruk beror på just sådana faktorer som att vara utanför som schizotyp, autistisk eller vad? Ni kan ju kolla med en knarkare hur bra hans uppväxt varit och hans familjeförhållande var/är. Jag vill nog påstå att cannabisrökning beror på schizofreni snarare än tvärtom.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 2 veckor sedan #478419 av Jocke
Zoegas, rent bildlikt, är cannabis skadligare än alkohol beroende på mängden giftiga ämnen man intar. Teoretiskt har det en annan historia, båda ämnena borde förbjudas, i min mening. Men hur kan det komma sig att alkohol men inte cannabis är vedertagen i den mänskliga historien. Jag vet att hasch är farligt zoegas, inte för mig personligen utan att ha prövat, men sett ur mitt rent yrkesmässiga perspektiv, så är hasch rent skadligt, sett ur mångas perspektiv. Den döljer de verkliga skadeverkningarna i hjärnan, vilket den är infernaliskt skicklig på.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 2 veckor sedan #478421 av zoegas
Vad vet du om giftiga ämnen i cannabis?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 2 veckor sedan #478429 av Jocke
Okey zoegas, om jag pratar överkurs med dig, så leta på ordet straaket på google, du lär få få leta ganska länge innan du hittar mitt giftiga ämne angående haschet. Det är inte ett nikotinliknande preparat, utan ett ämne som bedövar ens känslor. Samtidigt förhöjer den ens positiva känsla. Så var försiktiga med denna drog, beroendeframkallar en känsla utan en givande orsak.

Vars är världen på väg?