Reella risker att utveckla schizofreni vid cannabisrökning

Mer
12 år 3 veckor sedan #478463 av zoegas
Det finns ingen diagnos som heter haschpsykos. Det heter droginducerad psykos alternativt drogutlöst psykos. Det heter så för att det inte finns ett ämne i cannabis som ger psykoser. Psykosen finns redan i dig.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 3 veckor sedan #478511 av satr
Det vet jag. Jag är föredetta missbrukare.

Jag säger bara vad vårdpersonalen på akutpsyk och min psykolog påstår är deras erfarenheter. Lite luddigt jag vet. Men jag påstår inte att det är en vetenskaplig studie heller utan det är vad det är.
Mer
12 år 3 veckor sedan #478515 av satr
Personligen tycker jag cannabis är för efterblivna då man blir efterbliven av det. T ex skrattar åt saker som inte annars är roliga, blir trött/slö, dåligt närminne, och man kan inte hantera känslor på ett bra sätt. Ser man en film minns man oftast inte filmen. senil demens i rökbarform. Man kan äta skräpet med och få samma effekter. Lika illa det.

Det ska bli intressant att se vad de hittar på i Mexico när det gäller legalisering. Och dessutom FN´s inställnings till droger i framtiden. De har börjat att fundera kring legalisering nu då det innebär så extremt stora problem med kriminellverksamhet och dess följder.

Men zoegas drogmissbruk däremot är en diagnos.