Reella risker att utveckla schizofreni vid cannabisrökning

Mer
12 år 3 veckor sedan #478430 av Geta
Just nu ska det tas upp i rapport i TV.
Mer
12 år 3 veckor sedan #478433 av zoegas

Jocke skrev: Okey zoegas, om jag pratar överkurs med dig, så leta på ordet straaket på google, du lär få få leta ganska länge innan du hittar mitt giftiga ämne angående haschet. Det är inte ett nikotinliknande preparat, utan ett ämne som bedövar ens känslor. Samtidigt förhöjer den ens positiva känsla. Så var försiktiga med denna drog, beroendeframkallar en känsla utan en givande orsak.

Jaså straaket. Ja det finns en hel uppsjö med studier hur detta ämne förstör livet på en :fiol . Men till skillnad från cannabis som klassificeras som ett ogräs. Så är alkohol klassificerat som ett nervgift.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 3 veckor sedan #478446 av Nissegossen

Jocke skrev: Okey zoegas, om jag pratar överkurs med dig, så leta på ordet straaket på google, du lär få få leta ganska länge innan du hittar mitt giftiga ämne angående haschet. Det är inte ett nikotinliknande preparat, utan ett ämne som bedövar ens känslor. Samtidigt förhöjer den ens positiva känsla. Så var försiktiga med denna drog, beroendeframkallar en känsla utan en givande orsak.


Ja, giftigt eller inte, jag vet inte om jag verkligen skall visa denna länk för er, men ni är ju vuxna och kan ta det, hoppas jag! Obs! Det är mer än en video här wn.com/Hunter_Victim

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 3 veckor sedan #478448 av Nissegossen

Geta skrev: Just nu ska det tas upp i rapport i TV.

svtplay.se/t/103261/rapport
Suck det kommer inte förrän senare, men läs på denna länk istället svt.se/2.22620/1.2787641/regerin ... t_cannabis

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 3 veckor sedan #478450 av zoegas
30% .. Om 10 år en majoritet.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 3 veckor sedan #478456 av satr
Cannabis är inte toxiskt som alkohol är det är ju rätt.

Men det är psykiskt beroendeframkallande. Vårdpersonal tycker haschpsykoser är extra svåra att komma tillrätta med och att de skiljer sig från andra psykoser. Och de jag frågat hur de blivit sjuka på akutpsyk av de är det ovanligt många som säger att de fått sin schizofreni av cannabis och inte alkohol.
Däremot dilierium som är en form av psykos som man kan få av alkohol brukar va övergående i större utsträckning. Jag har varit på bra många anonyma alkoholister möten och ingen har fått schizofreni av alkohol men däremot på anonyma narkomaner fanns många schizofrena som påstod sig ha fått schizofreni av cannabis.

Så länge man inte odlar sitt eget cannabis stödjer man kriminellverksamhet.