Tillskott av omega-3 helt onödigt

  • Luckan
  • Besökare
  • Besökare
10 år 2 månader sedan #647743 av Luckan
Svar från Luckan i ämnet Tillskott av omega-3 helt onödigt
Raderat
Mer
10 år 2 månader sedan #647808 av Admin1
Ja, kommer att fortsätta med omega-3, men vissa vitaminer kan vara intressanta att prova vid schizofreni, som B-vitaminerna folsyra och pyridoxin.
  • Luckan
  • Besökare
  • Besökare
10 år 2 månader sedan #647871 av Luckan
Svar från Luckan i ämnet Tillskott av omega-3 helt onödigt
Raderat
Mer
10 år 2 månader sedan #647895 av Nissegossen
Har ännu inte varit på vårdcentralen och pratat med läkare, men förmodligen har jag brist på D-vitamin, det har de flesta på dessa breddgrader (Latituder). Mao, för lite sol, men jag käkar gärna lever och blodpudding, försöker få i mig det på vinterhalvåret, samt att redan nu i februari soliga dagar sitter jag på balkongen och låter solen skina på huvudet på mig.

Dock vill jag vara försiktig med D-vitamin med tillhörande intag av kalktabletter, då det kan medföra förkalkning av lungorna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 2 månader sedan #647991 av Admin1
Svårt att säga om omega-3 ger effekt hos mig. Men jag har i alla är ätit mycket sill och jag har aldrig haft återfall i psykos, så den effekten kan jag fått kanske.
  • parpababa
  • Besökare
  • Besökare
10 år 2 månader sedan #648003 av parpababa
Svar från parpababa i ämnet Tillskott av omega-3 helt onödigt
Jag har nyss börjat äta 2 kapslar om dagen. Jag vill gärna tro att det fungerar. Om inte annat ska det vara bra för ämnesomsättningen.