Michael Mosley: minska i vikt snabbt – få bättre hälsa

Mer
3 år 1 månad sedan #1325759 av martina
Jag har under en månad fastat 14 h per dygn och ätit ca 500 kal mindre per dag. Motion 45 min powerwalk varje dag. Gått ner över 2 kg. Är nöjd då detta upplägg gjort att jag mått bra under tiden. Suck har nu bara ca 3 månader kvar....
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1325786 av Zoidar
Vad är ditt mål Martina?

Ätit poppcorn. Ändå rätt nöjd med dagens intag. Börjar nästan tro den klassiska varianten är bäst. Äta mindre kalorier varje dag.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325788 av martina
Mitt mål är att gå ner 6 kg till. Det jag vill sedan hålla vikten. Vill se det hela som en långsiktig lösning. Alltså vara på BMI 22 och normalviktig.
Mer
3 år 1 månad sedan #1325789 av Zoidar
Det låter ju bra. Ibland är det nästan svårare hitta balansen där man ligger still. Jag tycker jag oftast går upp eller ner.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 1 månad sedan #1325792 av martina
Har förstås fuskat med Lifesum. Där räknas kalorier åt en. Men tycker de visar lite för mycket för mig så jag ligger ca 100-150 kal lägre. Matat in viktminskning och hamnat på ca 1300 kal. Är inte så aktiv utöver mina promenader. När vikten är nådd ökar man på kalorierna igen. Skulle tro att jag då behöver ca 1700 vid 60 kg. Innan jag började var jag viktstabil på ca 1850-1900. Har alltid motionerat dock. Blä det blev lite mycket siffror...
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1325793 av Zoidar
Tror nog man tvingas ha ett lägre kaloriintag när man gått ner för hålla vikten (som du skriver). Kroppen tycks bränna mer kalorier på högre vikt. Antar att det går mer energi för en större kropp att röra sig o.s.v. Men man får prova sig fram.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 1 månad sedan by Zoidar.