Kvinna höll sin son inlåst i 30 år!

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 4 månader sedan #1303123 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Kvinna höll sin son inlåst i 30 år!
nissegossen du hade rätt gick för hårt fram. dumma mej. har raderat det. men jag blir upprörd när det handlar om hjärnyvätt, manipulation och utöva makt, utnjyttande och kontroll av andra människor. han var juh bara barnet när det här började.

jo Geta schizofreni kan man nog alla ggr inte anklaga mammor för men jag känner en tjej som jag är god vän med som fick schizofreni pga hennes föräldrar. men idag vet vi bättre och vi vet även att mamman är helt jävla sjuk i huvudet. hon behövde hjälp för länge sen och just därför har samhället svikit. då dottern larmade om detta långt innan det gick såhär långt men ingen lyssnade.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303916 av IngeF

Geta skrev: Problemet är att mammor anses som heliga. Tidigare ansåg man att kylskåpskalla mammor orsakade schizofreni hos barnen. Sedan dess har det varit förbjudet med sådana tankar. Schizofreniförbundet motsätter sig det. Ingen vågar sticka upp längre och klaga på mammor.

I dag får de jo skylden for personlighetsforstyrrelser i stedet. Enten er de følelseskalde eller overbeskyttende. De gamle forklaringene har bare migrert til nye felter av psykiatrien.


I rettsapparatet og i barnefordelingssaker der barnevernet er involvert, ser man dog veldig ofte at kvinner forskjellsbehandles urimelig positivt. Kvinner betraktes a priori som bedre egnede omsorgspersoner bare fordi de er kvinner. Schizofreni har nok alltid mange forklaringer, problemet er at psykologien bestemmes helt og holdent av moralske pendelsvingninger, der man ofte ser seg blind på det ene eller det andre, så kommer en voldsom motreaksjon. Deretter gjentas prosessen på nytt og på nytt. I dag er det vanskelig å tenke seg at Freud startet som nevrolog. Hans tanker har mye mer til felles med L. Ron Hubbard enn noen vitenskapsmann.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303981 av Nissegossen

Geta skrev: Problemet är att mammor anses som heliga. Tidigare ansåg man att kylskåpskalla mammor orsakade schizofreni hos barnen. Sedan dess har det varit förbjudet med sådana tankar. Schizofreniförbundet motsätter sig det. Ingen vågar sticka upp längre och klaga på mammor.



Ja, absolut, det är numera ett anhörigforum, känner mig inte välkommen dit längre så, jag bland första medlemmarna har blivit nedtryckta av anhöriga som tagit över i Schizofreniförbundet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1303986 av Slyngelsnubben

Geta skrev: Problemet är att mammor anses som heliga. Tidigare ansåg man att kylskåpskalla mammor orsakade schizofreni hos barnen. Sedan dess har det varit förbjudet med sådana tankar. Schizofreniförbundet motsätter sig det. Ingen vågar sticka upp längre och klaga på mammor.


Det e ju rätt sjukt det du säger nu kan jag ju bara säga att hon har en efterbliven son men han har enligt flashback sjukersättning och nu har mamman friats jag tror det mer beror på att han har ett sjukt förhållande med sin mamma och vill inte lämna henne ensam därför åker hon inte dit men varför egentligen... vissa människor lever ju frivilligt på gatan har redan träffat såna.

Schizofreni är genetiskt blanda inte in min mamma i det jag har haft det så sjukt bra men nu har jag denna skiten varför e ju en bra fråga det vet inte ens vetenskapen.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303992 av Geta

Nissegossen skrev:
Ja, absolut, det är numera ett anhörigforum, känner mig inte välkommen dit längre så, jag bland första medlemmarna har blivit nedtryckta av anhöriga som tagit över i Schizofreniförbundet.

Man är ju sig själv närmast. Anhöriga tycker synd om sig själva som fått en sådant svårt psykiskt handikappat barn.
Mer
3 år 4 månader sedan #1303993 av Nissegossen
Hos mig ligger det i släkten på min fars sida, dit går också en dubbelbindning jag är ände drabbad sedan farmorsmor. Hon dog 1908 ligger begravd på sjukhusområdet i Lund Skåne. Tror inte en käft har satt en blomma där ens. Ingen efter farmor och farfars 25 barnbarn har det utom jag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum