Nån som såg "Ondska" på TV3 i tisdags?

Mer
17 år 5 månader sedan #54183 av Aspergergirl
Nu har jag också sett avsnittet och tycker nog att det inte var SÅ farligt som jag hört berättas. Kanske beror det på att jag var förberedd på hur det skulle vara... /A
Mer
17 år 5 månader sedan #54316 av Geta
Att dödligheten är så stor bland psykiskt sjuka kan bero på att sjukvården inte är så benägen att ta hänsyn till kroppsliga sjudomar samtidigt.
Det koncentreras bara till psykiska åkommor och många trillar mellan stolarna när det gäller vård.
  • tjej_med_autism
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #54692 av tjej_med_autism
Svar från tjej_med_autism i ämnet Nån som såg "Ondska" på TV3 i tisdags?
Det var det värsta programmet jag har sett.
  • DTB
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #54711 av DTB
I nästa program hänger de ut patienter med schizofreni.

Ett utmärkt tillfälle att visa vi inte är annorlunda än andra utan kan reagera på orättvisor utan våld!

Programchefen på Tv3 borde upplysas om deras diskriminerande program:

Hans e-post är <!-- e --><a href="mailto:anders.knave@tv3.se]anders.knave@tv3.se[/url]<!-- e -->

/DTB
Mer
17 år 5 månader sedan #54718 av Admin1
Jag kollade nyss TV3:s hemsida och nästa program i serien Ondska handlar inte alls om schizofreni utan om Borderline. Kolla på <!-- w --> www.tv3.se <!-- w -->
Mer
17 år 5 månader sedan #55048 av tryskey
jag tycker programmet suger fett.
Hasse Aro påstår att han ska förklara varför de onda brotten begåtts, men "förklaringarna" blir aldrig särskillt uttömmande. Istället ägnas typ all programtid åt att göra actionfyllda rekonstruktioner och blinka svartvita bilder på blodiga kroppar över rutan.
Så uttrycker sig några experter, och det hela blir vinklat så att ALLA PSYKISKT SJUKA ÄR POTENTIELLA LUSTMÖRDARE.

Förklaringarna till varför personerna handlar som de gjorde, blir oftast inte mer djuplodande än att "han hade ett behov av att göra så, därför gjorde han det". Jo, det kan man ju räkna ut med stortån.
Det är väl mer intressant att få redan på VARFÖR en människa har ett behov av att skada någon, än ATT han har det??

Så flashar de lite mer blodiga svartvita bilder, spelar hjärtljud under rekonstruktionerna, och sedan är programmet slut.

???????
fattar inte vad man vill uppnå :evil: :evil: :evil: