Nån som såg "Ondska" på TV3 i tisdags?

Mer
17 år 5 månader sedan #55052 av Undrande
sälja reklamtid.

det är därför de gör tv.
Mer
17 år 4 månader sedan #55449 av Admin1
På tisdag den 5 december kl 22 kommer ett program i serien Ondska om psykoser. Jag tänker att titta på programmet. Så här beskrivs det på deras hemsida:

Nästa avsnitt av Ondska handlar om personer som drabbats av psykoser och utfört obegripliga och brutala mord. Programmet redogör för tre fall som rönt stor uppmärksamhet de senaste åren; Dagismördaren, järnrörsmannen och mannen som körde bil och mejade ner människor, i gamla stan.

Jag tror inget av dåden som de tar upp handlar om schizofreni utan det är andra psykoser.
Mer
17 år 4 månader sedan #55457 av jennynen
Nu har jag skrivit ett mail till TV3. Man blir ju så besviken och trött på media. Hoppas att många skriver och säger vad de tycker. De kan ju inte komma undan med en sådan här grej. Jag är nästan mest av allt arg på programseriens namn. Hur f-n kan man kalla nånting för ondska och göra anspråk på att kunna förklara det? Och sen sysselsätta sig med att slå på de som redan har det svårt, utan att kontrollera att sakuppgifter stämmer eller tänka på hur detta kommer påverka folkets attityder gentemot en svag grupp i samhället. Idioter.
Mer
17 år 4 månader sedan #55465 av Aspergergirl
Jag tror inte mina öron! Är detta en programserie, med namnet ondska, som utmålar denna sårbara grupp människor med olika diagnoser, som potentiella mördare!? Det har ju påpekats många gånger i tråden att trovärdigheten bakom ett sådant påstående, inte är annat än tvivelaktig. Hur kan tv3 rättfärdiga denna häxjakt??? Majoriteten av mord som begås är inte relaterad till psykiatrisk diagnos. Jag skall titta på programmet den 5 dec, och sedan skall jag banne mig också skriva till tv3. Jag anser att media skall uppmana till tolerans, mot andra kulturer, religionsuppfattningar osv inte spä på fördomarna, detta gäller allt ”avvikande beteende”!! Nog visste jag att tv3 sänder mycket skit, men att mana till allmänhetlig masspsykos kring folk som redan är de mest utsatta, det är oförsvarligt.
Mer
17 år 4 månader sedan #55467 av Bitte
Själv tar jag inte åt mig nämnvärt trots att jag nästan kan tänka mig in i hur de fungerar. Utan jag ser det som information om hur olika individer
fungerar.
De påpekar också vid varje avsnitt att det långt ifrån alla som har de diagnoserna som verkligen begår brott.
Det är intressant tycker jag. Och ser fram emot nästa avsnitt.
Mer
17 år 4 månader sedan #55929 av Fredrik
Här kommer lite till om programmet Odska som jag nog väljer att inte se på.

www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=114&a=311667