Nån som såg "Ondska" på TV3 i tisdags?

Mer
17 år 4 månader sedan #55467 av Bitte
Själv tar jag inte åt mig nämnvärt trots att jag nästan kan tänka mig in i hur de fungerar. Utan jag ser det som information om hur olika individer
fungerar.
De påpekar också vid varje avsnitt att det långt ifrån alla som har de diagnoserna som verkligen begår brott.
Det är intressant tycker jag. Och ser fram emot nästa avsnitt.
Mer
17 år 4 månader sedan #55929 av Fredrik
Här kommer lite till om programmet Odska som jag nog väljer att inte se på.

www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=114&a=311667
Mer
17 år 4 månader sedan #55931 av Bitte
Är du inte nyfiken efter alla skriverier och se hur de verkligen beskriver psykoser i nästa program. Det är jag, tycker det är intressant men om sanningen ska fram får jag lite ångest.
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #55939 av Axons
Svar från Axons i ämnet Nån som såg "Ondska" på TV3 i tisdags?
Det är en märklig titel på programmet. Jag förstår om folk blir upprörda. Själv tar jag inte åt mig så mycket. Jag är inte ond. Om folk är rädda för mig för att jag är schizofren så får de väl vara det. Det är inte mitt problem.
  • DTB
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #55951 av DTB
Bra idé att höra av sig till tv3. Gör vi inte det får vi aldrig stopp på detta.
DTB
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #55970 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Nån som såg "Ondska" på TV3 i tisdags?
Det är en stor sak att försöka förklara vad "ondska" är....som jag ser det. I oss alla finns möjlighet till detta tror jag. Det är så himla skönt att skylla på andra som onda och inte se sin egen delaktighet i detta mänskliga drama som finns världen över....Jag blir så himla irriterad på individer som tror sig vara perfekta och liksom stå över allting annat sopa ned sin skit i en slaskhink där de med diagnoser får bära avfallet. Om man nu skulle stämpla någon som "ond" i detta fall skulle jag vilja kalla tv 3 för det. De ser uppenbarligen inte sitt ansvar när de sprider rädsla för en grupp som redan är hårt stigmatiserade!
En stor del av min sjukdomstid gick åt till att tala med min psykolog om mitt eventuella utanförskap i svenska samhället. kraft som kunde användas till att bli frisk!

Om ni inte förstår mitt resonemang så vill jag säga att i oss alla finns mörker som ljus. i extremt pressade situationer kan mörkret bli destruktivt. För en själv eller för andra. Men mörket kan också var något positivt. En kraft som får en att vilja överleva tex...Det finns uppenbarligen individer som dras till program med titeln som ondska. Varför då om jag får fråga? Är det en god godispåse om jag får fråga? Det finns uppenbarligen individer som inte kan se sitt eget mörker i vitögat. Och slänger sin skit på andra...

Upprörd Linnea!!!!