Klappjakt!

Mer
16 år 5 månader sedan #97343 av Nissegossen
Klappjakt! skapades av Nissegossen
Suck! Nu besannas det jag sagt förut, nämligen att nu jagar Säpo alla som är psykiskt sjuka! Läs i dagens aftonbladet! De har slagit upp det stort och de hymlar inte

www.aftonbladet.se/nyheter/article1251446.ab

Det är inte bra för paranoian! :cry:

Det slutar inte heller, jag tror att det blir ännu värre!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
16 år 5 månader sedan #97349 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Klappjakt!
Det är väl klart att man måste vara "sjuk" på något sätt om man mördar en annan människa. Eller så är det nåt fel i hjärnan som kan rättas till med kemi. Eller så är det genetiskt, biologiskt, och kan också rättas till på något sätt. Jag tror alltid det finns någon bakomliggande orsak. Men för att hålla mig till ämnet, så är tycker jag det är skillnad på sjuka och sjuka. Jag har ALDRIG kännt mig hotad av någon som varit psykiskt sjuk. Och jag har varit på både avdelning, behandlingshem och i öppenvården. Många är tom snällare än vissa som inte har fått någon diagnos. jag kan känna att de är ödmjukare och kanske mer toleranta för olikheter och avikelser. Inte alla men många.
Det var någon som sa att det ofta är droger med i bilden när de begår ett brott. Psykos + drog.
Mer
16 år 5 månader sedan #97352 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klappjakt!
Det jag fruktar är att folk till slut, om det finns sådana beslut som fanns före andra världskriget i Hitlers Tyskland skulle acceptera det.
De ställde till med utrotning av "Livsodugliga! Och de psykiskt sjuka sändes in i gaskamrarna!

Den sociala polityren är mycket, mycket tunn!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 5 månader sedan #97357 av Geta
Svar från Geta i ämnet Klappjakt!
Det är om övriga media hakar på klappjakten.
TV-3 gjorde ett försök för något år sedan.
Sådant här gillar aftonbladet och expressen då det
säljer tidningar.
En hyfsad psykiatri där folk får hjälp i tid innan det
spårar ur ökar säkert säkerheten för de som
sitter i maktställning.
Att bara rusta ner mer och mer inom psykiatrin är
inte bra.
Det behöver å andra sidan inte vara psykisk sjukdom
utan fanatiska politiska intressen som utlöser sådana
här våldsdåd.
Mer
16 år 5 månader sedan #97368 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Klappjakt!
Jag känner mig lugn att Säpo kollar upp sjuka, eftersom jag, när jag är psykotisk har den undre världen efter mig. Jag har kopplat in dom i ett fall där jag skulle vara offret efter saker jag läst om och sett på tv om där dom skickade hemliga meddelanden till mig. Naturligtvis anade dom att det var jag som var sjuk.
Så man kan ha nytta utav att säpo kollar upp de sjuka eftersom då märker dom om det är några skumma elemen efter en.
Mer
16 år 5 månader sedan #97370 av Geta
Svar från Geta i ämnet Klappjakt!
Så du menar Figuren att vi kan ha nytta av Säpo när
vi känner oss förföljda?
På tal om det. En bekant till mig som fick vanförställningar
om att folk gjorde inbrott hos henne och att hon var
förföljd, så tog boendestödet med henne resolut till polisen
så att de fick prata med henne.
Det lugnade ner henne betydligt