Klappjakt!

Mer
16 år 5 månader sedan #97403 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Klappjakt!
Det verkar vara svårt att bli kvitt stigmat. Det här läste jag på Socialpsykiatriskt forum:

Stigma var sannolikt det område som fick störst utrymme med såväl plenara föredrag som tre särskilda seminarier. Det rådde stor samstämmighet om att de stora antiistigmakampanjer som bedrivits i ett flertal länder har varit helt utan effekt. I stället betonades det som ligger i begreppet empowerment, ett stärkande av den drabbade individen och dennes familj, samt att de garanteras en så effektiv behandling som möjligt. Professor Lars Jacobsson, Umeå, var en av föredragshållarna i ett av seminarierna. Han jämförde bl a med att personer med epilepsi och psykisk utvecklingsstörning numera drabbas av stigma i mycket mindre utsträckning än för någon generation sedan och han menar att det är en förbättrad behandling och stärkta sociala rättigheter med normaliserade levnadsförhållanden som bidragit till detta. Han framhöll att även för gruppen psykiskt sjuka skulle motsvarande utveckling kunna vara en framkomlig väg.

www.socialpsykiatrisktforum.nu/i ... ress_.html
Mer
16 år 5 månader sedan #97413 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klappjakt!
Det var då f*n! Nu går skam på torra land! Sedan när är journal anteckningar pressens egendom?

Är det då inte straffbart?
www.aftonbladet.se/nyheter/article1257265.ab :twisted:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 5 månader sedan #97414 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Klappjakt!
Nu vet jag inte syftet med aftonbladets artiklar. Men det kanske går ut på att demoralisera Reinfeldt, och hans kampanj mot funktionshindrade?
Vi får nog se spelet i en lite högre atmosfär, så att även vår röst räknas in! Men Reinfeldt måste tåla kritik och en viss hotbild, eftersom han är offentlig. Han står för sin ideologi, men andra kanske angriper den på ett oväntat sätt.

Minns tårtkastningen mot kungen och var det Bosse Ringholm? Det kommer alltid att finnas foölk som kritiserar de offentligas handlingar. Ett lätt mål, kan man tycka, men det är straffbart!

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 5 månader sedan #97415 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Klappjakt!

Geta skrev: Så du menar Figuren att vi kan ha nytta av Säpo när
vi känner oss förföljda?
På tal om det. En bekant till mig som fick vanförställningar
om att folk gjorde inbrott hos henne och att hon var
förföljd, så tog boendestödet med henne resolut till polisen
så att de fick prata med henne.
Det lugnade ner henne betydligt

För mig är polisen och säpo till nytta. Polisen har nog mängder av material av mig. Så jag är granskad i sömmarna och då antar jag att dom kollat hotbilden mot mig. Så det känns bra.
Mer
16 år 5 månader sedan #97416 av Geta
Svar från Geta i ämnet Klappjakt!
Ja, man kan undra vem som har kokat ihop den
här historien och i vilket syfte.
De psykiskt sjuka är säkert bara en bricka i spelet.
Det är i alla fall inget som förbättrar ryktet
för oss som har diverse psykiska störningar.
Mer
16 år 5 månader sedan #97418 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klappjakt!
Jag tycker det här är något som JO och Pressombuds mannen bör titta på!

Det skulle faktiskt kunna tas upp utav diskriminerings ombudsmannen också!

För jag tycker att detta hetsar upp folk på yttersta höger kanten mot de som är psykiskt sjuka eller som då har en psykisk störning Detta triggar också vanligt folk emot oss!

För Aftonbladet gick ut med lögner om sakförhållandena på ett sådant sätt att Säpo Reagerade kraftigt! Säpo gjorde I mitt tycke det ända rätta och agerade föredömligt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum