Klappjakt!

Mer
16 år 6 månader sedan #97452 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klappjakt!
En mer nyanserad artikel i Expressen! Om läkarna hade reagerat likadant som den här gången så hade nog Anna Lind också levt!

Men det hela är definitivt en yttring på att det saknas pengar och att psykiatrin allt för länge stått i stryk klass i hela landet Pga lägre status! den gången var det en politiker som fick sätta livet till! Men det har ju inte hjälpt upp ett ända dugg!

www.expressen.se/nyheter/1.92754 ... enda-utvag
Se denna också!;
psyksjuk-brevbarare-omhandertagen-planerade-morda-filippa[/url:1nbr849s]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 6 månader sedan #97453 av Geta
Svar från Geta i ämnet Klappjakt!
Det är kanske trots allt, att psykiatrin har lärt
sig något under dessa år sedan det hände så
många våldsdåd då psykiskt störda avvisades
när de sökte vård innan de utförde brotten.
Det tyder på sjukdomsinsikt när någon söker
vård innan något händer.
Man kan säkert vara rädd för sig själv att man ska
göra något brottsligt om man inte får hjälp.
Mer
16 år 6 månader sedan #97454 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klappjakt!
"Man kan säkert vara rädd för sig själv att man ska
göra något brottsligt om man inte får hjälp."

Det finns någon som någon gång varit rädd för att det skulle hända något, som skrev om det här på viska.se! Den som skrev hade då dessa tankar. Jag hade då nerverna utanpå ett tag, men vad jag vet hände inget.
Det är ju definitivt ett rop på hjälp, för att man inte kan hantera sin situation!

De allra flesta vänder det istället inåt mot sig själva och skadar sig, kanske till döds och det är ju inte bättre det! Alla borde få hjälp när de defacto ber om hjälp!

Det är djupt tragiskt! :cry:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 6 månader sedan #97463 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klappjakt!
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

www.aftonbladet.se/nyheter/analy ... 1261056.ab

Nu försöker aftonbladet skyla över sitt dumma påfund och skuldbelägga Säpo! Jag blir arg!

De vet mycket väl att Säpo [u:h5q88wzy]inte[/u:h5q88wzy] kommer att gå in i en polemik med aftonbladet! De tror nu att de kan regera i denna fråga! :evil:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 6 månader sedan #97465 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klappjakt!
Jag skrev ett inlägg på expressens debattsida;

t av Ej inloggad Nissegossen 57 den 16 nov 2007 kl 08:25
Jag har själv sjukdomen schizofreni. vi som har den här sjukdomen gör i 99,8% aldrig några våldsbrott. De som begås är till övervägande del alkohol eller drogrelaterade.
De brott som begås är ofta mycket våldsamma.
Många dör i förtid pga kroppsliga sjukdomar eller av självmord. eftersom vi är 9milj inv så borde vi vara 90 000 men vi är bara mellan 40-45 000 som lever.

Säpo agerade föredömligt och gick in när aftonbladets onyanserade artiklar publicerades. Dessa saknade ju all grund överhuvudtaget! Jag reagerade mycket starkt och skrev inlägg på portalen viska.se som är ett forum för de med diagnosen Schizofreni! Gå gärna in och läs!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 6 månader sedan #97466 av Geta
Svar från Geta i ämnet Klappjakt!
Nissegossen,
Bra rutet!
Hon Lena Mellin verkar inte veta hur det går till
vid tvångsvård fast den här mannen sökte
frivilligt vård till en början.