Cotards syndrom vs. vanföreställning

Mer
9 år 2 månader sedan #717636 av lärjungenMatteus
Han har förblindat deras ögon och förstockat deras hjärtan, så att de inte ser med sina ögon och förstår med sina hjärtan och vänder om och blir botade av mig.
Mer
9 år 2 månader sedan #717750 av Admin1

Hemligt skrev: Kan cotards syndrom förklara varför en del med schizofreni känner anhedoni att inte känna glädje över människor och materiella prylar?

Cotards syndrom verkar oftast uppstå efter en allvarligt sjukdom som påverkar hjärnan som kan förklaras som neurologisk skada i hjärnan, skulle det kunna vara en del av förklaringen att schizofreni orsakas av en hjärnskada som innebär förändringar i hjärnans nervbanor och celler?

Det är många frågor med få svar att pussla ihop psykets pusselbitar.


Det verkar få med schizofreni, som har Cotards syndrom, så därför kan det inte ha generella effekter, som negativa symptom som drabbar ganska många.
Mer
9 år 2 månader sedan #717949 av lärjungenMatteus
Han har förblindat deras ögon och förstockat deras hjärtan, så att de inte ser med sina ögon och förstår med sina hjärtan och vänder om och blir botade av mig.
Mer
9 år 2 månader sedan #718073 av Admin1
Tar du Valtrex eller Valaciklovir, matterik?
Mer
9 år 2 månader sedan #718117 av lärjungenMatteus
Han har förblindat deras ögon och förstockat deras hjärtan, så att de inte ser med sina ögon och förstår med sina hjärtan och vänder om och blir botade av mig.