Hur insjuknade ni?

Mer
8 år 8 månader sedan #765572 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Hur insjuknade ni?
Jag mådde dåligt psykiskt med inslag av försämrad självkänsla. Det kändes som mitt inre mående var helt lagt i ruiner. Hade svårt att tänka normalt. Blev rädd och oroad, men förstod aldrig vad som var fel. Svårt att beskriva... Men när psykosen blommade ut så blev det delvis en lättnad, även om jag inte tänkte på det då.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
  • cholowiz13
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 8 månader sedan #765574 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Hur insjuknade ni?

Geta skrev: Har aldrig hört någon som har stoppat schizofrenin i tidigt skede. Hur skulle man kunna
bevisa att man gjort det? Johan Cullberg har varit inne på sådana tankar.

Man kan väl nästintill bli av med schizofreni efter insjuknandet?
Jag tror att nyckeln att tillfriskna är att börja motionera lika som dem gör på elit nivå.
Mer
8 år 8 månader sedan #765585 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur insjuknade ni?
Det började året innan jag sökte hjälp och då för att sova. Det började med att jag hade förföljelseidéer och att folk pratade om mig på stan, att de styrde upp tidningar, radio, TV till att allt i alla sammanhang handlade om jag själv. Till slut valde jag att gå till psykiatrin, för vem kunde tro på en två tusen år gammal bok? Hade jag valt Bibeln och gått till ett kristet samfund, gissar jag att då hade jag trott mig vara något som någon gestalt i Bibeln.

Jag vet idag inte om jag skall skratta eller gråta åt det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 8 månader sedan #765630 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hur insjuknade ni?
Jag har nu inte schizofreni, men min psykossjukdom utlöstes av mitt sökande inom nyandlighet. Efter jag varit på healing upplevde jag mina första hallucinationer. Jag fortsatte gå på healing utan att förstå vad som höll på att hända. Sen fick jag min första psykos.

Anchored in Christ ✟

Mer
8 år 8 månader sedan #765635 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Hur insjuknade ni?
Jag hade nog tre steg:

1. Psykosomatiska besvär och Social Fobi
2. Några år som jag hade helt sjuka symtom en del, plus tomhet och några psykoskänningar
3. Började höra saker, lite. Och ett halvår senare, krasch och till sjukhus.
Mer
8 år 8 månader sedan #765667 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur insjuknade ni?
zoidar,

Lider du av sektsjuka?