Hjälp mig igen!! Snälla!

Mer
18 år 5 månader sedan #27730 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Hjälp mig igen!! Snälla!
Dom symtomen du pratar om tycker inte jag är i närheten av symptomen på shizofreni. Men det bästa är väl att gå till en läkare med dina problem och höra vad dom säger?

mvh Fredrik
Mer
18 år 5 månader sedan #27734 av Nissegossen
HeJ Undrande! Jag satt i början på 70-talet på mitt stamlokus som var en Pub. Det var strax efter öppningsdags, och jag hade inte pengar till att beställa in något. Jag hade slut på rökat och jag hade abstinens efter drickat. Inte en kompis i närheten som kunde låna mig ett piss.

Jag satt där och hade bondångest över att pengarna var slut och allt bara var skit.
Då tänkte jag;- Nisse du har blivit fast för rökat och drickat- inte en grej till.

Till saken hör att jag strax efteråt var hemma hos en tjej, några år äldre en jag. Hon bodde med sin farsa som var advokat i en fashionabel del av stan som heter Böö. Vi var ensamma i villan och hon frågade mig om jag ville röka en pipa Hasch med henne.

Jag svarade nej. Då får du gå, sade hon till mig. Det var det bästa jag gjort! Jag bara gick.

För övrigt talade jag med en kompis från den tiden för ett eller ett par år sedan. Han talade om för mig att strax innan jag pratade med honom hade den här tjejen tagit brännbar vätska och hällt över sig i sin lägenhet och tänt på.

Så numera kan jag inte dela en pipa med henne!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 5 månader sedan #27739 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Hjälp mig igen!! Snälla!
Näe, tragiskt, men det berodde nog inte på haschet.
Låter otroligt at hon pga att hon var flummig skulle fjutta på sig själv.

Man blir inte fast på hasch sådär heller, man gillar det eller inte.
Psykiskt beroende kan förekomma men det är inget jämfört med tobak eller alkohol.

Klokt ändå att avstå när du var ung och lätt drogs mot droger.

För mig är det enbart tobaken som satt sig som iofs ganska lätt beroende, det är inga större problem att sluta tror jag.
Mer
18 år 5 månader sedan #27746 av Nissegossen
Undrande! Jag hämtade henne ibland på kajen eftersom hon jobbade på Englandsbåtarna. Hon smugglade nog både det ena å det andra. Det lade jag mig inte i. Hon bad mig hämta henne och jag frågade aldrig. Bilen (Eftersom du är intresserad av bilar) Det var en Peguett med sollucka 57;a som var avställd, jag körde på interimslicens.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 5 månader sedan #27749 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Hjälp mig igen!! Snälla!
Hehe, min bil e ju osså avställd!
Vad var en interrimslicens?

Det e rätt, man ska inte fråga för mkt om det som inte påverkar en, bara jobbigt att veta.
Mer
18 år 5 månader sedan #27751 av Nissegossen
Interimslicens, var om jag inte minns fel, ett tillstånd från länsstyrelsen om att jag fick köra bilen från och till verkstaden innan jag besiktigade den.

Den hade iofs varit besiktigaqd samma år men eftersom förre ägaren inte ville köra med läckande bensinpump så ställde han av den, och tjänade på så sätt bilskatt. Med andra ord bilen var inte skattad heller.

Om du vill veta så körde jag med läckande bensinpump från Onsala halvön till Göteborg, där det rök av bensin från motor utrymmet. F*n jag kunde inte röka!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum