Funderingar kring psykossjukdom

Mer
8 år 11 månader sedan #738164 av Geta
Jag förstår inte varför man hela tiden ska skylla på psykiatrin. Den kommer in i ett senare skede.
Innan dess utspelas en annan historia. Orsaken till psykisk ohälsa är inte psykiatrin.
Mer
8 år 11 månader sedan #738165 av Utomjordingen
Hade inte psykiatrin funnits så hade jag inte heller blivit tvångsinlagd till ett dårhus och tvångsmedicinerad från första dagen våren 1990 utan bara fortsatt och arbetat på kommunhuset och varit sten rik idag, vilket jag inte är idag på grund av en fjuttig sjukersättning och på grund av psykiatrin.
Mer
8 år 11 månader sedan #738176 av Nissegossen
Helt krasst går det att säga, att om du vore född tidigt 1800-talet, hade du antagligen suttit i dårkistan.
sv.wikipedia.org/wiki/D%C3%A5rkista

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 11 månader sedan #738177 av Geta
Ja tvivlar på att du hade varit stormrik om du fortfarande hade jobbat i kommunhuset, Utomjordingen.
Lönerna där är ganska modesta.
Mer
8 år 11 månader sedan #738183 av Utomjordingen
Inte stormrik kanske men några miljoner kronor extra hade jag fått under 25 åren om jag hade arbetat på kansliavdelningen (Kommunhuset) istället för att vara sjukskriven. Istället för 2,5 miljoner kronor på grund av sjukskrivningen så hade jag nog haft 3 dubbelt inkomst istället om jag hade arbetat = 7,5 miljoner som mina kvinns har mer eller mindre kompenserat. För jag tror att mina kvinns har gett dom miljonerna som jag skulle ha haft i vanliga fall själv om jag hade fått jobba, istället för att gå psykiatrin vägen. Med andra ord, kvinnorna fick betala och betalar för min situation som var och gör det än idag för det är så än idag.
Mer
8 år 11 månader sedan #738285 av Admin1
Ni kan köra ett BPRS-test för att mäta hur pass sjuka ni är. Testet används inom psykiatrin:
www.testandcalc.com/etc/tests/bprs.asp

Milt sjuk 31

Måttligt sjuk: 41

Markant sjuk: 53