hjälp

Mer
18 år 3 veckor sedan #36603 av loco_26
Svar från loco_26 i ämnet hjälp
.....så prova på olika ställen om du inte får hjälp första gången,
Mer
18 år 3 veckor sedan #36625 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hjälp
Vid psykotiska besvär så finns oftast vanföreställningar och hallucinationer, men det verkar du inte ha. Jag tror att dina besvär har orsakats av haschet som du rökt och det borde gå över inom ett halvår om du inte röker mer. Om du får värre besvär med vanföreställningar och hallucinationer så rekommenderar jag läkarkontakt direkt.
  • alfonsen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 veckor sedan #36733 av alfonsen
Svar från alfonsen i ämnet hash
Hej.
Jag är 23år gamal.

Jag var helt säker att jag fått en hashpsychos när jag slutade med rökat, vilket spelades up i mitt huve gång på gång. Kan det varit det som orsakade panik attacken?
Jag gick till en läkare, men han sa att det var abstinens. Så jag har inte rökt nu på ca 3mån. Tror ni man kan utesluta att det är abstinens?

Jag vet inte om mina synvillar räknas som halusinationer. Jag kan få för mig jag ser ngt, men sen när jag kollar tillbaka så ser jag vad jag misstolkat.
Vad betyder vanföreställningar?

Slutade ni med att röka cannabis efter ni kände eran personlighets förändran?
Mer
18 år 3 veckor sedan #36799 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hjälp
Vanföreställningar brukar alltid förekomma vid en psykos. Paranoia är en typ av vanföreställning också. Vanföreställningar är tankar eller föreställningar som saknar verklighetsförankring. Somliga patienter kan, till exempel, tro att mystiska krafter kontrollerar deras tankar eller att idéer planteras in i deras medvetande. En del patienter kan tro att deras medvetande är som en radio som kan sända deras tankar över långa avstånd.

www.hubin.org/publicfamilyinfo/s ... _6_se.html
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 veckor sedan #36853 av
Svar från i ämnet hjälp
Jag har fått för mig och det har fastnat i mitt huvud att alltid när jag säger eller tänker något så händer det tvärt emot.
Tänker jag att jag kommer att få IG på ett prov så får jag G. Men eftersom jag sen tänker på att det altid blir tvärt emot så rör de ihop sig på mig.

Jag undvek just att skriva att jag fortfarande ser det som tankar som är kontrolerbara men eftersom jag är rädd att tappa kontrollen, just eftersom jag skrev det så blev jag rätt och struntade i meningen.
Fast jag känner det bara så ibland, logiken säger mig att det bara är ngt jag fått för mig.
  • Afonsen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 veckor sedan #37130 av Afonsen
Svar från Afonsen i ämnet hjälp
Hej.

Kan man få en lätt psychos? Jag läst ett antal inlägg och känner igen mig i deras berättelse men kanske inte fullt ut.

Jag hade ett prov för några månader sedan. Jag hade bara sovit några timmar den natten och kände mig otroligt stressad. Uner provet kändes allt som en dimma och var väldigt okoncentrerad och förvirrad. Vid slutet av provet vid all förrvirring så fick jag en knäpp i skallen, och kunde bara tänka med en bäbis röst. Den liksom fastnade och gick inte skaka bort.

Annat jag märkt är att jag inte klarar smärta på samma sätt. Innan om jag tex ska bada i en kall sjö så kunde man alltid kämpa sig igenom känslan utav kylan. Nu pallar jag klappt.

Är detta symptom eller bara mina inbillningar? Jag har lite svårt att avgöra eftersom jag rökte en längre tid så jag kommer inte ihåg om jag mådde såhär.