Hur börjar egentligen schizofreni?

Mer
8 år 1 månad sedan #813111 av zoegas
Mm. Men det är du som ljuger pallekula.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 1 månad sedan #813122 av Admin1
Oftast flera år innan psykosen kommer så får man kognitiva och negativa symptom. Man får problem med tänkandet och kan ha dåligt närminne, koncentrationsförmåga och problemlösning. Det gör att arbetsförmåga och socialförmåga försämras. Men det finns också de där schizofrenin kommer plötsligt och utan förvarning. En del psykoser kommer utan förvarning. Här finns ett test om man har tidiga tecken på psykos, men bara 30 % av de som har positivt får senare psykos.

[url:3sne5e6s]http://www.viska.se/index.php/sjalvtester/kan-jag-kanske-fa-psykos[/url:3sne5e6s]
Mer
8 år 1 månad sedan #813522 av Utomjordingen
Det tog mig bara några månader och en natt för att hamna levande nere i helvetet! Minns våren 1990 då jag gick känslomässigt sönder för alltid. Jag fick nån slags Aha-upplevelse och blev knäpp i huvudet!

Det hemska var att jag fick alla emot mig! Jag kunde bara försvara mig när andra anhöriga gick till attack mot mig och skulle trycka mig ännu mer ner till helvetet. De tålde inte att jag var typ fin av mig och hade bra jobb.

Istället för att min mamma skulle stötta mig så bara hon ville förstöra för mig. Hon hatade mig! Det var nån slags Jantelag i det hela.

Så mina anhöriga/släkten kan skratta åt mig resten av deras liv för dom vann ju mot mig om man säger så. För dom såg till att jag skulle hamna på ett mentalsjukhus.

Det fanns nån slags ande över mina anhöriga under min uppväxt att jag ska ta livet av mig! Ja, idag gillar jag inte 40-50-talister som jag kände, undantag är min kvinna som är född på 50-talet!
  • cholowiz13
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 1 månad sedan #813582 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Hur börjar egentligen schizofreni?
Ibland känns det också för mig att min mor hatar mig, sedan snackar hon en massa jävla skit till släkten om mig... Hon får det att låta som att jag är efterbliven, och har försökt göra det sedan jag var ungefär 6-7 år gammal.
Värt att tillägga att jag känner också lite som att folk i min släkt försöker tävla om vem som har bäst liv, eller helt enkelt mest perfekt.
Mer
8 år 1 månad sedan #813602 av björk
Min schizofreni började med en klassisk käftsmäll
Mer
8 år 1 månad sedan #813657 av Admin1
Vem gav dig käftsmällen, björk?