Glädje?

Mer
16 år 1 vecka sedan #122634 av spasy
Svar från spasy i ämnet Glädje?
Hunden var dumpad av ngn i skogen, ett "hundpensionat" i närheten hade fått hunden inlämnad o när de kollade IDstämpeln så fick de fram att jag var ägare. Bara det att de hade läst fel och hunden var min hunds syster, så givetvis sa jag att om ingen hör av sig så tar vi hand om den. På den vägen var det. Hunden tålde ingen mansperson förutom jag själv o mina söner, alla andra lyfte den läpprna mot o morrade. Kvinnor gick bra. Men som jag skrev i övrigt en underbar o tillgiven hund som vart helt tokig när man kom hem från jobbet.
Mer
16 år 1 vecka sedan #122695 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Glädje?
ingen jag har lärt mig att man mår som bäst när man lever i omgivningen, o inte i sitt inre. du är din egen fiende, o din egen bästa vän. kom alltid ihåg att både frukta o älska dig själv. vad Vi är, är nåt vi inte vet nåt om o kanske aldrig får heller. vi tror allt vi vet , vi vet ingenting. det finns så många verkligheter som de finns människor, lär er sluta tänka o lev i nuet, titta ut, notisera en människa som promenerar eller ett träd, eller en fågel som flyger förbi. ta en promenad ,var i miljön, inte i huvudet - det är lösningen tror jag :)
Mer
16 år 1 vecka sedan #122701 av spasy
Svar från spasy i ämnet Glädje?
Tänkvärda ord Vargen, ska ta dessa till mig men är nog helt förlorad i mina egna tankebanor.