Minnesförlust - fyyy sjutton vad läskigt!

Mer
15 år 9 månader sedan #139364 av Libellule
Det är första gången i hela mitt liv jag drabbas av minnesluckor. Det var antagligen på grund av en kombination av bristande sömn, ätstörning och kraftiga mediciner (läs "Zyprexa"). Någon annan som drabbats av minnesförlust under liknande omständigheter?
Mer
15 år 9 månader sedan #139368 av Inwatto
Ja, det är läskigt när man inte minns vad man gjort. Jag har inte direkt varit i samma båt som du men saknar en hel vecka av mitt liv då jag var inlagd och medicinerad med bl a Nozinan (som kan ge minneslucka). Klart otäckt att inte minnas nåt från en hel vecka. Nu kan man ju inte göra så mycket när man är inlagd som tur är, inga affärer och så, men det känns ändå otäckt.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
15 år 9 månader sedan #139372 av Libellule
Nej, jag kom på att det nog inte är riktigt första gången. Jag hade ju en del minnesproblem när jag fick ECT, men det hör ju till, så det räknas liksom inte, tycker jag. Det gav inte alls samma otäcka känsla som den här gången.

Det värsta var att jag hade kontaktat en hunduppfödare och visat intresse för en av hans valpar, och när han sedan svarade mig för att diskutera, hade jag inte den blekaste aning vad det handlade om. PINSAMT!!!
Mer
15 år 9 månader sedan #139381 av Libellule
Vilken mardröm, PSR! Eller har du vant dig och börjat "gilla läget"?
Mer
15 år 9 månader sedan #139385 av Geta
Mitt minne är jättedåligt. Det finns någonstans där
i gömmorna. Det mesta i mitt liv har jag glömt.
Det är väl någon sorts dissociation.
Jag kan också bli osäker på mitt eget telefonnummer.
Är rädd för begynnande demens.
Mer
15 år 9 månader sedan #139392 av Nissegossen
Precis som en dator, man dumpar fysiskt minne när det blir för mycket...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum