Minnesförlust - fyyy sjutton vad läskigt!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 9 månader sedan #139759 av Jocke
Geta är nog den person på sajten som mest liknar mina egna upplevelser.
Visst kan vi utföra den mest komplicerade operationen men i andra avseenden mest vara hjälplös. Nä, aspie vi har för svag jag-skildring för att kunna fungera som dubbelagenter med lojaliteten främst riktad åt ett håll. Jat tror vi känner lojalitet till båda opponenterna. Ungefär som barn som känner lojalitet till de båda skilda föräldrarna. Däremot tror jag inte vi kan vara kameleonter, för att när vi pratar eller är tysta så syns vi så mycket mer än dem som är väldigt sociala. Vi flyter inte in i samtalstonen så enkelt.

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 9 månader sedan #139764 av Jocke

Libellule skrev: Nej, jag kom på att det nog inte är riktigt första gången. Jag hade ju en del minnesproblem när jag fick ECT, men det hör ju till, så det räknas liksom inte, tycker jag. Det gav inte alls samma otäcka känsla som den här gången.

Det värsta var att jag hade kontaktat en hunduppfödare och visat intresse för en av hans valpar, och när han sedan svarade mig för att diskutera, hade jag inte den blekaste aning vad det handlade om. PINSAMT!!!


Jo, jag tror vi har bristande förmåga att stå emot när ngn pockar på ens uppmärksamhet. Därav tror jag att vi inte kan kan försvara oss själva när ngn vill ta kontroll, då förlorar vi tanken till varför vi aldrig får ge upp. Vi tappar minnet, därför tror jag vi är lättmanipulerade. Men hur står man emot ett barn om man har en schizofreni, jag tror inte det är alldeles enkelt? Minnesförlusterna uppstår främst när vi är stressade.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 9 månader sedan #139765 av Geta
Nä, några kameleonter tror jag inte att schizofrena
lyckas vara, snarare kan man likna det vid elefanter
i en porslinsaffär.
Om vi var smidigare och kunde anpassa oss bättre
till olika situationer så skulle vi vara bättre accepterade
i samhället.
Orsaken till att vi ofta hamnar i marginalen beror på
att vi inte alls är några kameleonter utan snarare
flodhästar i vardagsrummet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 9 månader sedan #139767 av Jocke
Precis, vi är lite för rättframma! För rakt på sak! Vissa blir besvärade när man uttrycker sin klaraste mening, men samtidigt är jag blyg, det blir ett motsatsförhållande!

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 9 månader sedan #139769 av Geta
Att stå emot när andra vill manipulera en är nog
något som schizofrena personer håller på med
hela tiden.
När man vet att man inte har mycket att sätta emot
så isolerar man sig för att skydda sig.
Det är nog en annan orsak till att schizofrena inte är
så populära.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 9 månader sedan #139772 av Jocke
Jo Geta, man har anklagat mig för att vara feg, Jag undrar om andra känner till vilket rum jag befinner mig i? Om dem visste vad jag kämpade emot, skulle dem acceptera mig som ngn att prata med? Varför vi inte är populära kan nog vara att vi ser andras svagheter så rättframt, därför blir dem nog rädda? Vi spelar på rädsla, därför att vi umgås med rädslan dagligen!

Vars är världen på väg?