intelligence+ kognitiva problem

Mer
19 år 11 månader sedan #1229 av hj
Svar från hj i ämnet intelligence+ kognitiva problem
hej jag klarade av dom första menza testerna(dom man tar för att se om man har chans att gå vidare)ett antal år sedan,klarade dom hela2ggr.......men fattar inte nånting längre när jag för ett tag sedan provade igen,fattar ingenting!Blankt!Borta :va? :skifta :väggen hj
Mer
19 år 11 månader sedan #1239 av Vargen
Jag har velat göra mensas tester redan sedan jag var ca 15 år gammal. Och jag tror mycket väl jag haft möjlighet att klara av dem.

Alltså få ett resultat på Stanford-Binet 132+, wechlers 131+ eller catell 148+
  • fingal
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 11 månader sedan #1245 av fingal
Svar från fingal i ämnet intelligence+ kognitiva problem
Hej!
Jag gjorde endel olika iq-tester innan jag blev sjuk och hade höga resultat. (135-150) Jag har alltid haft lätt för mig i skolan och gick ut gymnasiet (nv) med mycket höga betyg. (favoritämnen matte, svenska och filosofi). Har gjort endel tester även efter mitt insjuknande och kommit fram till att jag nog inte blivit direkt dummare, men att jag är mycket mer trögtänkt. Jag har svårare att koncentrera mig och behöver mer tid att lösa uppgifterna. Dessutom varierar mina resultat mycket beroende på uppgifternas karraktär. Talserier och mönster har jag lätt för, tredimensionella figurer som ska roteras och projektceras och dylikt jäkligt svårt för. Logiska resonemang i allmänhet har jag nog fortfarande lättare för en gemene man, men svårare än innan jag blev sjuk.
Mer
19 år 11 månader sedan #1249 av Vargen
Jag tror min IQ har sjunkit ganska mycket. Men jag är fortfarande något över genomsnittet. Fast det kanske inte värkar som att jag har en hög IQ :)
Mer
19 år 11 månader sedan #1253 av Admin1
Jag tror att jag har hög IQ också. När jag mönstrade tittade psykologen i testpapprena pch frågade om jag tänkte bli forskare. Jag hade nog bra resultat på testerna tänkte jag först långt senare. Då var jag mest förvånad över frågan.

Admin
Mer
19 år 11 månader sedan #1260 av Johan
Jag har gjort två tester - en före jag blev sjuk och en efter att jag medicinerat ett tag. Före sjukdomen fick jag 158 på catellskalan och efter 144. Samtidigt måste jag säga att jag inte mådde så bra när jag skrev första testet men mår relativt bra nu (glad oftare) vilket jag tycker är huvudsaken även om jag tappat några IQ-poäng.