intelligence+ kognitiva problem

Mer
20 år 16 timmar sedan #1195 av Admin1
Hej!

Kanske psykiatrin har en psykolog, som kan hjälpa dig? Det är ju inte bra att ha en negativ självbild. Det kan ju vara mycket handikappande och negativt för framtiden.

Ett annat alternativ kan vara RSMH:s självhjälpsgrupper. RSMH-Lund har en mansgrupp, rösträtt- rätten till sina röster och en kvinnogrupp. Kontaktperson för mansgruppen och rösträttsgruppen är Jimmie Trevett, 046-12 61 81 och för kvinnogruppen Ann-Sofie Bhatti, 046-12 61 81.
www.rsmh.se/sjalvhjalp.htm


Admin
Mer
20 år 1 timme sedan #1209 av Abzu
Jag är rätt tveksam till om en psykolog skulle kunna hjälpa mig, jag är nog lite för mycket analyserande för att det ska fungera. Jag har gått i samtalsterapi i två omgångar och det har inte haft nån effekt, fast hade iofs inte dessa kognitiva problem.

Just nu avvaktar jag och ska se hur det blir med min rehabilitering och min "observations diagnos". Sen får vi se väl se hur det blir.
Mer
19 år 11 månader sedan #1213 av Admin1
Vad säger du om RSMH:s kvinnogrupp då? Kan den vara något för dig?


Admin
Mer
19 år 11 månader sedan #1218 av Abzu
I min lilla stad finns inget RSMH så jag vore tvungen att åka in till Lund, vilket kan vara lite olägligt.
Men tydligen så har Rehab en tjej-grupp som träffas ibland, så det kanske jag testar.
Mer
19 år 11 månader sedan #1220 av Admin1
Hej!

Jag tror det kan vara bra förutsatt att de flesta är ungefär i samma situation. Om man själv är i hyfsad form och resten är urdåliga, så är jag tveksam till att det är bra för ens hälsa. Men det känner man snabbt.

Admin
Mer
19 år 11 månader sedan #1228 av Vargen
Jag gjorde ett IQ test vid namn "Rottus' Sequence Test" då jag var ungefär 15 år gammal. Alltså innan jag blev sjuk. Jag fick IQ 154, kommer inte ihåg om det var Wechlers eller Stanford-Binet skalan. Men de är i alla fall väldigt lika. Gick för inte så länge sen in på testet och tittade lite på uppgifterna (som bestod av 3x3 figurserier). Jag tänkte, hur kunde jag klara av sånna svåra uppgifter. Idag skulle jag aldrig få ett sådant resultat.