intelligence+ kognitiva problem

Mer
19 år 11 månader sedan #1253 av Admin1
Jag tror att jag har hög IQ också. När jag mönstrade tittade psykologen i testpapprena pch frågade om jag tänkte bli forskare. Jag hade nog bra resultat på testerna tänkte jag först långt senare. Då var jag mest förvånad över frågan.

Admin
Mer
19 år 11 månader sedan #1260 av Johan
Jag har gjort två tester - en före jag blev sjuk och en efter att jag medicinerat ett tag. Före sjukdomen fick jag 158 på catellskalan och efter 144. Samtidigt måste jag säga att jag inte mådde så bra när jag skrev första testet men mår relativt bra nu (glad oftare) vilket jag tycker är huvudsaken även om jag tappat några IQ-poäng.
Mer
19 år 11 månader sedan #1263 av Hanna_Norr
Så kloka ni alla är.
Själv tänker jag, alltså finns jag.
Det är allt jag kan greppa för tillfället.
Vad min existens sedan betyder för mig ( vad jag är ) och för mina medmänniskor, det känns stort och osäkert.
Var glada att ni är smarta.
Jag ska försöka vara glad att jag finns och att jag minns att jag faktiskt heter Hanna!
Mer
19 år 11 månader sedan #1267 av Abzu
Jag gjorde ett IQ-test när jag va ca 14 år och då fick jag 119 tror jag, det var på gränsen mellan "Normal" och hög intelligens på det testet.
Vi fick testet i form av en bok när vi prenumererade på Illustrerad Vetenskap. Jag ska kolla om mina föräldrar har kvar boken, då ska jag nog försöka göra det igen och se vad jag har nu.

Ett "problem" jag upptäckte när jag gjorde psykologiska tester, var att jag enligt "normen" gjorde bra i från mig, men själv vet jag ju att jag inte har min vanliga kapacitet.

Tex hade jag 1,5 när jag gjorde högskoleprovet och vet jag inte ens om jag skulle orka göra det faktiskt.
Mer
19 år 11 månader sedan #1268 av Vargen
Det finns många IQ test på internet. De flesta är tyvärr oseriösa, den som gjort testet har alltså bara gissat fram vilken IQ man har förhållande till poängen. Exempel på oseriösa test är European IQ test som är väldigt enkelt att nå en IQ över 150. Rottus' Sequence Test och Rottus' Genius IQ Test är seriösa med någolunda bra statistik.

Abzu, IQ 119 är betydligt över genomsnittet. De flesta har en IQ mellan 85 och 115.
Mer
19 år 11 månader sedan #1274 av Johan
144 fick jag på mensas inträdestest men 158 fick jag på ett test på nätet så det är möjligt att det inte var en seriös site. Jag kanske inte har tappat så mycket i IQ ändå 8O