koncentration, speciellt om att läsa böcker

Mer
18 år 5 månader sedan #25071 av Vargen
hej sofie. jag känner igen mig..särskilt när jag enligt de på avdelningen fick en akut psykos så kunde jag inte se på tv. eftersom bara att se på tvn så drogs det energi från mig. jag blev helt enkelt utmattad även om jag bara satte ner mig i ca 5 minuter. annars har jag nu bra koncentration men inte när jag samtalar med människor, kan bero på osäkerhet. särskilt iaf enligt min vårdare så kan man i en psykos få så dålig koncentration att man inte kan se på tv eller exempelvis läsa böcker
Mer
18 år 5 månader sedan #25073 av Fredrik
Vargen, jag tror inte det har så mycket med osäkerhet att göra, utan krasst om koncentrations-svårigheter. Det är väldigt jobbigt att tappa tråden inne i huvudet när man skall berätta någonting, eller att inte kunna hänga med fullt ut i ett samtal. Men för mig verkar det läka ut nu och jag har inte så mycket kvar av mina koncentration-svårigheter. Jag hoppas och tror att det kommer att gå samma för dig.

mvh Fredrik
Mer
18 år 5 månader sedan #25079 av Zedd
Jag tror inte man ska ge upp. Började läsa ganska tidigt efter psykosen. I början var det mördande jobbigt att läsa ett kapitel, men jag hade bestämt mig för att läsa ett kapitel innan jag skulle sova varje kväll. Efter ett halvår började ett kapitel kännas ok och efter två år kunde jag sträckläsa böcker. Jag älskar att läsa och gör det nästan varje dag. För mig är en bra bok livsglädje.
Mer
18 år 5 månader sedan #25084 av Fredrik
Har ni några bra tips på böcker? Senaste 2 böckerna jag läste var av alistair Maclean. Nattvakten och Bäva Californien.
Nattvakten tycker jag mycket om, den andra var inte fullt lika bra. Har ni några bra tips på böcker som ni tycker om? Beskriv gärna om det är en deckare eller roman eller liknande.

mvh Fredrik
Mer
18 år 5 månader sedan #25090 av Zedd
Lite svårt att ge tips på böcker när du inte skriver vad du gillar. Jag läser ganska mycket "ovanliga" böcker, men en bok som är lite mer "vanlig" och gjorde ett stort intryck på mig var "I de sista tingens land" av Paul Auster. Det är ett drama om människor som försöker överleva i ett icke namngivet krigshärjat land. Går rakt in i hjärtat.
  • putte
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #25094 av putte
För mej kan det vara svårt att se varför man läser en bok?man måste tvinga sej till att finna mål med ens liv!