IQ

Mer
10 år 4 månader sedan #637503 av Ready
Svar från Ready i ämnet IQ

Admin1 skrev: Under gymnasiet gjord jag en IQ-test som fanns i en bok på biblioteket och jag fick 140. Det kan ha stämt för sedan när jag mönstrade så gjordes IQ-tester och då frågade psykologen om jag skulle bli forskare. Sedan har jag universitetsutbildning efter det och det brukar höja IQ:n. Så jag har nog haft hyfsade värden innan jag insjuknade. Men tycker egentligen att IQ spelar ingen roll. Kommer ihåg vad professor Torrey skrev i boken Surviving Schizophrenia om IQ:n hos en normal släkting som hade IQ 160, men verkade ha IQ 80 om man såg hur han agerade och saknade totalt sunt bondförstånd och visdom. Torreys släkting verkar på pricken likna Alternativ.


Jag har inget minne av att Torrey beskrivit en sådan släkting i sin bok. Det är nog dags att läsa om den.

Hur menar du när du säger att IQ inte spelar någon roll?
Mer
10 år 4 månader sedan #637594 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet IQ
Ready, IQ visar mest på hur duktig man är på att lösa olika pussel, och inte på hur klok man är. Man kan också träna upp sitt IQ, så man lär sig hur man ska lösa sådana uppgifter.

Anchored in Christ ✟

Mer
10 år 4 månader sedan #637597 av Ready
Svar från Ready i ämnet IQ
Det verkar som att intelligens inte har så stort samband med att tjäna pengar. Det är pengar jag vill tjäna.
Mer
10 år 4 månader sedan #637605 av wasp
Svar från wasp i ämnet IQ
Mer
10 år 4 månader sedan #637629 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet IQ
Jag tror att jag blivit ganska mycket osmartare sedan sjukdomen gick och satte sig på mig.........precis innan jag blev sjuk kom jag in på läkarlinjen och hade gärna gått där och blivit läkare men nu femton år senare skulle jag inte kunna ta upp studierna även om jag hade platsen kvar. Hjärnan funkar inte för den typen av studier tyvärr.
Mer
10 år 4 månader sedan #637644 av Geta
Svar från Geta i ämnet IQ
För att tjäna pengar när man har sjukersättning är enda sättet att ha små utgifter.
Det är också intelligens.