IQ

Mer
6 år 5 månader sedan #987647 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet IQ
Jag togs ut att bli batteriplatssoldat, men blev inte det fick jag reda på först när jag jag var på plats på regementet.
Mer
6 år 5 månader sedan #987648 av Geta
Svar från Geta i ämnet IQ
I vårt fall behövs väl intelligensen mest till att klara vår dagliga livsföring så självständigt som möjligt.
Mer
6 år 5 månader sedan #987696 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet IQ
Som rolls royce säger om motorstyrkan, fullt tillräckligt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #987699 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet IQ
zoidar vid mönstringen fastnade jag i ett kylskåp :rolleyes: , hon som gjorde testet, frågade om jag ville veta svaret på min intelligens, jag sade bara nej. Hamnade på Gruppbefäls utbildning och fan för det fick jag ligga i lumpen tre extra månader. Från skolan rätt in i lumpen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #987723 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet IQ

zoidar skrev: IQ-testet när jag mönstrade gick åt pipan (gevärspipan?). Jag tog alldeles för lång tid med varje fråga. Sen när tiden började ta slut hade jag hälften kvar och fick trycka in lite på måfå. Hade jag vetat från början att det var så många frågor hade jag inte suttit med varje fråga så länge. IQ är något man kan träna upp. Jag tycker personligen det är mest trams med IQ test. Ungefär som lösa ett korsord, vissa är duktigare än andra, är de klokare? Vi har olika förmågor och vi är intelligenta på olika sätt. Hur ska man mäta det? Vissa är matematiker, andra är personkännare, en del är duktiga på korsord, andra på mecka med bilar.

Personlig tror jeg at det vesentlige skillet går mellom ikke-språklig intelligens og språklig intellekt. Egentlig tror jeg evnenivået ligger fast ganske tidlig i livet, og at man gjøre veldig lite for å forbedre sitt potensiale.
Mer
6 år 5 månader sedan #987724 av Geta
Svar från Geta i ämnet IQ
Personer med dyslexi ska se i bilder. Inget förvånande.