IQ

Mer
6 år 5 månader sedan #987730 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet IQ
Derfor er dysleksi et betydelig mindre problem i land der skriftspråket ligner piktogrammer.
Mer
6 år 5 månader sedan #987944 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet IQ
75 % av de med schizofreni får dyslexi efter första psykosen. Inte bra med lässvårigheter.
  • Besökare
  • Besökare
6 år 5 månader sedan #987960 av
Svar från i ämnet IQ
Jag är normal begåvad! Men när jag hade psykos trodde jag att jag var överintelligent och dessutom trodde jag hade nån samhörighet med Albert Einstein! Inte nog med detta så trodde jag att jag skulle vinna nobelpriset på både fred och litteratur! Jag tycker idag att det är skönt att vara normal begåvad slipper man alla krav, förväntningar och annat bekymmer som en del överintelligenta möter på!
Mer
6 år 5 månader sedan #988209 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet IQ

Admin1 skrev: 75 % av de med schizofreni får dyslexi efter första psykosen. Inte bra med lässvårigheter.

Jeg merker først og fremst et stort tap av verbal flyt etter psykosedebut.
Mer
6 år 5 månader sedan #988228 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet IQ
En gång skrev jag bra på högskoleprovet och kom in på vilken utbildning jag ville....men det gäller knappast nu efter att sjukdomen fått göra sitt. Jag läser fan inte ens längre.
Mer
6 år 5 månader sedan #988265 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet IQ
Samma här och jag ser i bilder, böcker jag läste hemma som pojk lade jag i minnet på en plats som var helt osannolikt, men när jag var där i tanken kunde jag minnas de bilder jag förlade handlingen i böckerna, så minns jag böcker jag läst för många år sedan.

Som barn slukade jag böcker låg vaken länge på kvällarna och ångradion stod naglad på two o eight radio Luxemburg,(208 meter mellanvåg) det var där man hörde Beatles, Elvis Presley vad du än lyssnade på där, var det senaste nytt ifrån Europa och USA, ångradio, jag hade fått mormors gamla radio med radiorör. Tur att jag överlevde, det var ju kul att se grejerna inuti och man var inne där och petade.

Ofta sträckläste jag en bok på en dag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum