negativa symptomer

Mer
15 år 5 månader sedan #164736 av mopa
Svar från mopa i ämnet negativa symptomer
Så när jag inte känner för att göra nåt alls, orkar inte, bryr mig inte, det är negativa symtom.?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 5 månader sedan #164743 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet negativa symptomer
Jag kände vid vissa faser vid vad man kan säga överansträngde hjärnan, att man producerade kvantitet istället för kvalitet. Man producerar mycket mindre nu. Dem negativa symptomen kan man överbrygga om man har ngn som står bredvid. Jag förstår inte varför du PSR inte har boendestöd, måste man vara förtidspensionär för att få lss, jo kanske ändå. Men hemtjänst då? Du behöver lära dig socialt umgänge, tror jag. Även om du rör dig i mer avancerade kretsar än vad jag gör, då tänker jag på golfen och motorcykeln. Det är lite mer avspända typer som har detta som hobby. Elitmotionär som du är, innebär att du måste vara social för att få träningstips om hur du kan förbättra kroppshyddan? Och det före detta jobbet som lärare innebar väl också en träffpunkt. Jag kan skicka dig ett pm om hur du undviker att tänka negativt kring din tid som levande död efter psykosen? Får jag fråga innan dess om du var död under din tid som övervakare på jorden? Eller var din död ett resultat på att du tömdes på all insideinformation du hade?

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 5 månader sedan #164746 av Räven
Svar från Räven i ämnet negativa symptomer
om jag fattat allt rätt så har jag grova negativa symptom.

tar mig inte för nånting alls bara sitter eller ligger....
Mer
15 år 5 månader sedan #164751 av Geta
Svar från Geta i ämnet negativa symptomer
Åh,ja!
Du är ju här på Viska nästan varje dag.
Mer
15 år 5 månader sedan #164769 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet negativa symptomer
Jag har många planer, men svårt att sätta dem i verket... Är det ett negativt syntom, eller?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 5 månader sedan #164780 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet negativa symptomer
Nä, det kan låta så, men dina planer verkar snarare peka på en typ av dröm där det inte behöver verkställas. Utan negativa symptom kan handla om saker som måste fixas och som är uppenbara, t ex undvek jag länge att fixa till min glapp i pedalhuset på cykeln. Det visade sig vara vevlagret som hade skurit och axeln var nästan av. Jag var t.o.m förbi cykelhandlaren för att köpa vinterdäck men orkade inte ens fråga om dem kunde kolla glappet på pedalerna. Jag tror jag har ngt som är likgiltig för vad som händer i tid och rum. Likgiltigheten har jag svårt att samarbeta med. Jag tror det är därför det uppstår ngn slags vacuum i min sinnesfrid.

Vars är världen på väg?