negativa symptomer

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 5 månader sedan #164911 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet negativa symptomer
Kan en idé vara för att minska på rösterna, att medicinera mot stress så man blir lugn och målmedveten? Om man tänker för mycket så kan det blockera det som skapar ro. Planer som bara finns på ritbordet, tror jag de flesta människor har, när det blir sjukligt vet jag inte? T. ex boka en resa är för svårt för mig, man kommer bara halvvägs tills man känner att andra komplicerar bilden medvetet då lägger man av och den planen rinner ut i sanden. Det enda som funkar är när man får hjälp, men säg den hjälp som varar? En negativ symptom tror jag kan vara att man blir inkonsekvent, eller är det en kognitiv symptom, man kan inte tänka tanken fullt ut, då tvivlar man på om idéen var riktigt genomtänkt, det är här rädsla kommer in i bilden och skapar en osäkerhetskänsla.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 5 månader sedan #165084 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet negativa symptomer
Stress kan utlösa röster och det är därför bra att lära sig stresshantering för att kunna minska på stressen t.ex. genom avslappning och andningsövningar. Ett bra taktik är att försöka undvika stress genom att försöka i förväg att planera för svårigheter som kan uppträda. Oväntade saker kan skapa stress. Psykologer brukar kunna lära ut stresshantering.

www.thedoctorwillseeyounow.com/a ... stress_11/