Motivation, råd?

Mer
7 år 11 månader sedan #830608 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet motivation, råd?

Geta skrev: Tvinga sig!

Det gör man vid det klockslag man bestämt göra det på.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #830609 av Geta
Svar från Geta i ämnet motivation, råd?
När jag väl kommer igång går det av bara farten. Det som är svårt är att
sätta igång.
Mer
7 år 11 månader sedan #830615 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet motivation, råd?
Eller eftersom alla vet om inom psykiatrin att vi har problem med att sätta igång, finns inom socialpsykiatrin, så har de som hjälp boendestödjare, de behöver inte göra jobbet, men så funkar det inte utan de ser till att du exv städar och hjälper dig att komma igång, sedan hjälper de till med det du skall ha gjort!

De är bra på annat också och där de utgår ifrån har förmodligen en bil också, så nämn vad du behöver, så kan de även hjälpa till att köra och hämta tex en möbel från second hand, där transporten annars skulle kosta mer än vad möbeln kostar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #830616 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet motivation, råd?
Inom Göteborgs stads socialpsykiatri har de boendestödjare gratis, men jag vet att det kan kosta en slant i andra kommuner.
Jag har därför sedan jag blev pensionär istället hemtjänst som för närvarande bara hjälper mig med att städa här. För det betalar jag en summa varje månad och det ligger numera på autogiro.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #830663 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Motivation, råd?
Dålig motivation brukar vara negativa symptom. Men negativa symptom brukar minska med åren. Dålig motivation kan bero på att man är för pessimistisk om sin egen förmåga och därför gör man inget. Det kan gå att behandla.Motion kan vara värt att testa mot dålig motivation, omega-3 och vitaminet folsyra.

Läs mer här:
[url:3kg57lex]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/2261-negativa-symptom[/url:3kg57lex]
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 11 månader sedan #830672 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Motivation, råd?
Jag får hjälp av boendestöd, till den tjänsten är det även kopplat en arbetsterapeut! Har fått en veckotavla av henne, där jag har lagt in vissa hålltider för olika aktiviteter. Tror nog jag får en större motivation att hålla mer koll på vissa saker istället för att skjuta upp viktiga aktiviteter.

Vars är världen på väg?