Utmattning

Mer
7 år 9 månader sedan #849796 av Hegel
Utmattning skapades av Hegel
Nu har det gått mer än ett halvår sen jag hade psykotiska problem. I det hela taget har jag läkt bra och orkar mer och mer.
Problemet är att jag blir väldigt utmattad efter vissa aktiviteter, t ex att umgås med folk mycket och andra sociala situationer.
Det enda som jag kan göra vid utmattning är att dra mig undan. Jag ligger mycket i sängen framför datorn. Kommer det olägligt och man har saker planerade så förstör det rätt mycket.

Hur gör ni för att återhämta er?
Mer
7 år 9 månader sedan #849811 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Utmattning
Jag vet inte om det är negativa symptom du har, men kanske!

Det bästa sättet att få energi är att motionera långa skogspromenader och även styrketräna om man orkar det! Då får man garanterat mer energi! Alkohol är en källa till brist på energi när alkoholen går ur kroppen och man mår skit dagen efter!
Mer
7 år 9 månader sedan #849828 av Melun
Svar från Melun i ämnet Utmattning
Det kan vara medicinen som påverkar dig. Det enda man kan göra är att respektera ens ork litegrann och inte försöka förneka att man saknar ork.
Mer
7 år 9 månader sedan #849829 av Geta
Svar från Geta i ämnet Utmattning
Det tar också flera dar för mig att återhämta mig efter att jag har träffat folk.
Får dra mig tillbaka.
Mer
7 år 9 månader sedan #849867 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Utmattning
Hej och välkommen tillbaka!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #849869 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Utmattning
Att tänka under psykisk kris kräver mycket energi, då sjukdomen i det läget gör det svårt för dig att tänka, du blir utmattad då du tänker och är pressad. Ta det lugnt och lär dig stressa av och känn ingen press på dig, du pressar dig själv för mycket och det är tröttande.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum