Utmattning

Mer
7 år 9 månader sedan #849870 av Hegel
Svar från Hegel i ämnet Utmattning

Geta skrev: Det tar också flera dar för mig att återhämta mig efter att jag har träffat folk.
Får dra mig tillbaka.

Okej. Det är svårt att kalkylera in flera dagars återhämtning efter man varit social. Speciellt när man gillar att vara social med folk..

Nissegossen skrev: Hej och välkommen tillbaka!

Tackar!
Mer
7 år 9 månader sedan #849872 av Prosit
Svar från Prosit i ämnet Utmattning
Försöker vila så gott det går. Minska synintrycken med en blindfold även när jag bara ligger ner i sängen och inte gör någonting. Men det är svårt.
Mer
7 år 9 månader sedan #849880 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Utmattning
Om jag får råda dig, var dig själv och tänk inte att du skall vara på ett visst sätt, det är pressen som du lägger på dig själv, med både det inre och yttre. Känn dig för och öka den sociala närvaron bit för bit. Om så vore, gå åt sidan en stund och ge dig självmassage och lär känna dig själv. Jag vet att tankar på det inre med rösterna som man tar hänsyn till och människorna du träffar så vill du prestera på topp både på det inre och yttre. Mitt tips gå med i en yoga kurs, men skippa den inre dialogen om du känner krav på dig, men hur du får lära dig beror på yogaledaren och vänta med meditation och framför allt österländsk meditation som tex kundalini yoga, för att den är direkt farlig för dig. Om du har någon bredvid dig som älskar dig, utför massage åt båda hållen och känn hur skönt det är.

Är du ensam försök få en som kan lära dig kroppskännedom helst i grupp, du får hur mycket som helst genom det. En sjukgymnast! Ingenting annat! håller i sådant om du har en mottagning att gå till.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #849886 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Utmattning
Jag var som nyinsjuknad med i en kristen samvaro och jag vägde varje ord jag sade på guldvåg innan de fick ett svar. Det gick så långt att de sade, vi är glada att höra din röst.
Numera är det snabba puckar och ord som kan väljas, både hårda ord och mycket vänliga.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #849891 av Hegel
Svar från Hegel i ämnet Utmattning

Nissegossen skrev: Om jag får råda dig, var dig själv och tänk inte att du skall vara på ett visst sätt, det är pressen som du lägger på dig själv, med både det inre och yttre. Känn dig för och öka den sociala närvaron bit för bit. Om så vore, gå åt sidan en stund och ge dig självmassage och lär känna dig själv. Jag vet att tankar på det inre med rösterna som man tar hänsyn till och människorna du träffar så vill du prestera på topp både på det inre och yttre. Mitt tips gå med i en yoga kurs, men skippa den inre dialogen om du känner krav på dig, men hur du får lära dig beror på yogaledaren och vänta med meditation och framför allt österländsk meditation som tex kundalini yoga, för att den är direkt farlig för dig. Om du har någon bredvid dig som älskar dig, utför massage åt båda hållen och känn hur skönt det är.

Är du ensam försök få en som kan lära dig kroppskännedom helst i grupp, du får hur mycket som helst genom det. En sjukgymnast! Ingenting annat! håller i sådant om du har en mottagning att gå till.



Jo jag har förklarat för anhöriga att jag inte orkar med hela tiden.
Det största problemet är att det påverkar ett eventuellt jobb mycket. Skulle jag bli utmattad en måndag och ha hela veckan framför mig med jobb skulle situationen bli mycket besvärlig.
När man är pigg vill man göra en massa och man glömmer lätt att man lätt blir utmattad.
Mer
7 år 9 månader sedan #849892 av Geta
Svar från Geta i ämnet Utmattning
När jag arbetade orkade jag inget mer än att arbeta.