Utmattning

Mer
7 år 9 månader sedan #849893 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Utmattning
Också det hör till sjukdomen, man tar på sig vad man själv tror man klarar, men man spänner bågen för mycket och då går strängen och man insjuknar igen. Vem sjutton mer än du vill att du skall jobba? Är det ingen, så ta det lugnt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #849896 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Utmattning
Sjukdomen är väldigt handikappande och ibland tror jag du ger dig in på sociala kontakter och interagerar på en arbetsplats, men det är för mycket, ta det lugnt pressa inte dig själv sjukdomen är när du väl insjuknat något du troligtvis har mer eller mindre hela livet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #849897 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Utmattning
Låt ett jobb vänta och se tiden an, det kommer fler tillfällen till ett jobb, ett jobb kan rendera inlagd efter tre veckor.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #849901 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Utmattning
Dessutom, man kan känna sig frisk, det är en bedräglig tanke och tillstånd där man tycker att man är frisk! Ja, men tänk på att det som är att du är frisk med medicin och inte utan. Du känner dig bättre och bättre i kanske tre månader, därefter märker du inte att psykosen kommer smygande och du märker det inte innan du är djupt psykotisk och hamnar akut på psykiatriskt sjukhus. Kort sagt ta din medicin och känn dig frisk, även om det är så att pga biverkningarna känner dig mycket bättre utan medicin men gör aldrig det, sätt inte ut medicinen på eget bevåg. Det är det som gör sjukdomen bedräglig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 9 månader sedan #849903 av Hegel
Svar från Hegel i ämnet Utmattning

Nissegossen skrev: Också det hör till sjukdomen, man tar på sig vad man själv tror man klarar, men man spänner bågen för mycket och då går strängen och man insjuknar igen. Vem sjutton mer än du vill att du skall jobba? Är det ingen, så ta det lugnt!


Ja det har du nog rätt i..
Jag känner dock att jag vill göra något meningsfullt av min tid. Det gäller väl att hitta en balans så att man inte tröttar ut sig.
Mer
7 år 9 månader sedan #849907 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Utmattning
Jag har oxå problemet att jag lätt blir utmattad. Det bästa är att göra allt en kan för att må så bra som möjligt med mediciner, leva bra och lagom med vila.....då orkar en som mest. Oxå jag vill vara social.....det är så viktigt och värdefullt.....ett jobb har jag för min personliga del slagit ur hågen då jag går i väggen för lätt....men det har varit en mentalt svår resa dithän att acceptera mig själv som en icke arbetande varelse - men numer är jag fine. Ta hand om dig och känn dig för!