social kompetens

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #40739 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet social kompetens
Hej Flisan! Jag försöker svara dig så fort jag kan! Somnade framför teven!
Kram på did (P).

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 11 månader sedan #40754 av mikaeld
Svar från mikaeld i ämnet social kompetens
jag känner också att jag har en mask men det hjälper om man är nära människor då kan man vara mer sig själv (givetvis).
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #40792 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet social kompetens
Flisan! Jag känner igen mig i din beskrivning, att andra tror du mår bra, samtidigt som du mår piss inombords! Världen består av individer som är svårtolkade!

Masker kan se ut på så många olika sätt, men en missförstånd kan redas ut direkt! Masker man bär till ytan, är inte att man försöker dölja ngt, utan det beror helt på den man möter vilken sida man visar upp.

Ibland önskar jag att det vore enklare att kunna ljuga, men det är inte så lätt tycker jag faktiskt!

Men jag tror man måste hitta en riktig vän att dela sin vardag med!

Men tjejers och killars känslor skiljer sig åt, tyvärr. Killarna kanske tar till våld när dem blir trängda? Men personligen går jag inåt och grubblar!
Vill inte vara en enstöring!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 11 månader sedan #40832 av flisan
Svar från flisan i ämnet social kompetens
Jag gör som du och går inåt och grubblar, jag går iaf inte ut och slåss. Men det är ett problem att inte få utlopp för sina känslor. Oftast får jag det bara i riktigt nära relationer och då blir det desto mer, och det är inte alla som klarar det. Jag har väldigt svårt att släppa in någon, men när jag gjort det så blir det enormt svårt att vara utan den personen. Kanske för att jag behöver den just för att avlasta mina känslor på. Önskar jag visste något "eget" sätt att få ur mig mina känslor.

Med andra måste man ju "uppföra" sig, jag vill inte bli helt utstött. Jag försöker vara så trevlig och snäll jag kan...eller det är väl inte riktigt sant...jag kan vara ganska bitsk och ironisk också :-) det glömde jag...
Vilken soppa det är allt detta med att försöka vara sig själv och inte veta vem man är. Det är riktigt svårt.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #40856 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet social kompetens
Ja, det är svårt att få utlopp för känslorna. Läkarna sa ju i min journal att jag hade en lite kall framtoning via rösten, men det kan också bero på mitt andra handikapp, så jag vet inte?

Men jag målar(olja)ibland och skriver här på forumet, det hjälper lite grann. Kärleksrelationer kan vara ganska krävande för oss, men man har väl igen det man lägger ut på sina känslor?

Att vara sig själv är riktigt svårt, jag håller med!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 11 månader sedan #40919 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet social kompetens
Narcisistiska drag vad är det? nr man tror man är bäst och snyggast??