Social Funktion!

  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #947148 av lonely
Svar från lonely i ämnet Social Funktion!
Tackar oh bugar Nissegossen det var jättevänligt gest behöver lite uppmuntran idag fick höra tråkiga nyheter som hade en hänt som står mej nära!

Ja Geta tillhör den gamla skolan men ändå är det väldigt hjälpsamt och effektivt vissa andra nyare terapier kommer inte i närheten av enligt mej! Även den gamla skolan har nåt att komma med iaf med det här!

Ispegelland, synd att det inte passa kanske inte var meningen då utan meningen var nog att du behövde annat som du var i behov av tex bättre psykolog eller nåt helt annat..... Du har säkert kommit på det själv..... Men det är jätteviktigt att det är en väldigt bra och engagerad psykolog, min psykolog hade det bästa ryktet av alla psykologer här i uppsala enligt alla! Så jag hade tur oxå att jag fick henne!
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #947149 av lonely
Svar från lonely i ämnet Social Funktion!
Det är inte alltid man har sån tur!
Mer
6 år 10 månader sedan #947428 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Social Funktion!
Tror psykoterapi kan vara bra efter insjuknandet, så att man lättare återhämtas. Metakognitiv träning tror jag annars är bäst där man får lära sig att träna bort vanföretällningar. Vid schizofreni drar man för förhastade slutsatser. En med schizofreni drar slutsats efter en fakta medan normalt kräver man 6 fakta för beslut.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 9 månader sedan #951101 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Social Funktion!
Ja, jag tror också att vi drar förhastade slutsatser, men varför vill då folk säga att man är dålig på att lyssna?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 9 månader sedan #951146 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Social Funktion!


books.google.se/books?id=x0m0DgAAQBAJ&pg...B6r%20beslut&f=false

Har hittat hur det funkar vid depressioner på denna länk. Men det är nog skillnad mellan dessa två epiteter vi pratar om?

Den övre bilden vill jag fråga om hur man beräknar att man klarar denna språng med livet som insats?

Vars är världen på väg?
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 9 månader sedan #951257 av lonely
Varför tror du Admin1 att psykoterapi hjälper återhämtningen alltså på vilket sätt?