Social Funktion!

Mer
6 år 10 månader sedan #946975 av Geta
Svar från Geta i ämnet Social Funktion!
Jag gillar också psykodynamisk psykoterapi.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #946998 av lonely
Svar från lonely i ämnet Social Funktion!
Berätta varför du gilla det är juh bra för andra att veta om dina positiva erfarenheter med den här terapin så dom vet om det är nåt för dom eller inte! Man måste alltid berätta varför annars kommer aldrig människor förstå utan tänka jaha hon gillade terapin och inte tänka mera på det alltså om det skulle va nåt för dom att testa eller inte!

Kort fråga varför gillar du psykodynamisk terapi Geta?
Mer
6 år 10 månader sedan #947039 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Social Funktion!
Det finns en kurs, som heter Ett självständigt liv (ESL), som förbättrar socialförmåga. Konditionsträning några gånger i veckan förbättrar också socialförmåga genom att reparera hjärnan. Anledningen att träffa andra är jobbigt är att det ger för stor belastning av tankeförmågan. Man orkar helt enkelt inte.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 10 månader sedan #947053 av lonely
Svar från lonely i ämnet Social Funktion!
Fast Admin1 övar man sig att hänga med andra så odlas det mer friska sidor än att man lyssnar på sina sjuka sidor vilket då säger juh sig självt börjar dominiera! Det har jag märkt personligen för mej själv efter att jag hade isolerat mej i några år och bestämde mej att tvinga mej själv att umgås och hitta på saker med vänner och visst i början var det jävligt tufft och jag gjorde fett bort mej många gånger men jag gav ändå inte upp och det gjorde att mer och mer mina friskare sidor började dominiera allt mer och idag mår jag inte alls dåligt med att hänga med människor utan tvärtom det fungerar oftast väldigt lättsamt men långa perioder att hänga måste jag dra mej tillbaka och återhämta mej! Men det är naturligt för alla att vilja va själv ibland! Men poängen är att gjorde det jag gjorde och idag har jag flera vänner jag umgås med regelbundet helt utan bekymmer men fan vaf jag ficj kämpa i början med alla tankar, känslor och vad jag gjorde i sociala sammanhang att man mådde inte så jävla bra men jag lyckades, människan har en otrolig anpassningsförmåga har jag hört och då tänker jag att det kan vara på både gott och ont! Och det goda i det här att ge sig ut och umgås och hitta på saker med vänner och odla dom friskare sidorna vilket växer juh alltmer du är social tillslut som sagt börjar dom friskare sidorna dominiera istället för det onda i det här att man ska följa sina sjuka sidor och då blir dom allt starkare juh mer man lyssnar på det och börjar mera isolera sig själv det blir lixom en ond cirkel som pekar nedåt! Ibland måste man kämpa lite och inte ge upp och ta att man gör många gånger bort sig för det ska nånsin kunna bli bra och så man vill ha det!
Mer
6 år 10 månader sedan #947114 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Social Funktion!

Jocke skrev: Det är ju bra att ni sitter och muntrar upp varandra, men jag vandrar vidare med min ryggsäck och hoppas på ngn dörröppnare snart.

[youtube]zoyGsV7RQaU[/youtube]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 10 månader sedan #947118 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Social Funktion!
lonely Du får detta, för att det är du värd och dessutom är du en utav de med en empati som förvånar mig. Du är också begåvad å huvudets vägnar! :tummenupp :hjärta :ljus :kram

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum