Social Funktion!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 9 månader sedan #951146 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Social Funktion!


books.google.se/books?id=x0m0DgAAQBAJ&pg...B6r%20beslut&f=false

Har hittat hur det funkar vid depressioner på denna länk. Men det är nog skillnad mellan dessa två epiteter vi pratar om?

Den övre bilden vill jag fråga om hur man beräknar att man klarar denna språng med livet som insats?

Vars är världen på väg?
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 9 månader sedan #951257 av lonely
Varför tror du Admin1 att psykoterapi hjälper återhämtningen alltså på vilket sätt?
Mer
6 år 9 månader sedan #951353 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Social Funktion!
Jag tror inte det utan schizofreniforskarna säger det numera. Kanske förstår man lättare sina problem om man får psykoterapi och kanske får man större hopp. Psykterapeuter verkar ju tro att de kan göra folk friska fastän bevis helt saknas för detta.
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 9 månader sedan #951394 av lonely
Svar från lonely i ämnet Social Funktion!
Aha så det är där det sitter att man ska veta och förstår sina problem bättre! Tackar oh bugar för svaret! :-)
Mer
6 år 9 månader sedan #951442 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sett klart biofilmen!

lonely skrev: Det finns många kvinnor som även gillar finkänsliga killar som bryr sig och är omtänksamma och tar en på allvar.... Jag vet ett dussin härinne som skulle tyvärr sorgligt nog va hopplösa att i närheten få fru och familj vulket jag är övertygad att du kan! Jag är en av dom hopplösa som aldrig kommer hitta en livskamrat.... Du måste inse att det är inte så jättemånga fel på dej utan tvärtom! När jag hade depression gick jag på psykodynamisk terapi och bytte antidepressiva som man byter strumpor nämen typ! Sedan hitta jag en antidepressiv som fungerade jättebra och hade psykolog! Psykologen jag gick hos och hade psykodymanisk terapi är en av de bästa saker som har hänt mej! Dom första åren hos psykologen var skitjobbiga saker man fick konfronteras med och prata ut om, men dom sista åren hos psykolog märkte jag att det började hända jättebra insikter när jag hade tagit igenom mej på dom första åren! Insikter som kunde lösa många delar i mitt mående och hur jag skulle leva för det ska gå bra! Jag gick sex år hos psykolog! Efteråt så fortsätter insikterna att ramla in! Men jag fick flytta mottagning så fick jag inte ha kvar den här psykologen som var väldigt bra! Nu i flera år har jag bett om en ny psykolog och inte fått det så jag börja med droger igen! Hade jag fått psykolog så hade inte mitt liv igen gått så snett som det gjorde förut!

Kort sagt är hur nyttigt och sunt som helst att ha ett proffs som psykolog att deala sina problem med.... Det hjälper mycket mera än vad man tror dom första två åren! För det är faktiskt väldigt komplicerat att må dåligt och ingenting man ska behöva bära själv!

lonely, på förekommen anledning att du skriver stora sjok av text, så vill jag säga, dela upp texten och lämna lite luft i texten, det blir lättare att läsa då

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • lonely
  • Besökare
  • Besökare
6 år 9 månader sedan #951447 av lonely
Svar från lonely i ämnet Social Funktion!
Ska försöka tänka på det Nissegossen!