Försämrad intelligens

Mer
5 år 10 månader sedan #1065369 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämrad intelligens
Schizofrena var understimulerade för 50 år sedan. De kunde inte formulera sig. Idag är det annorlunda med internet, där vem som helst kan yttra sig. Schizofrena har varit tvungna att vara tysta allt för länge.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1065370 av rymd
Svar från rymd i ämnet Försämrad intelligens
japp, jag kommer dock inte att vara tyst

pga att det finns så mycket att vinna att prata med varandra
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065372 av memphis
Svar från memphis i ämnet Försämrad intelligens
Internet forever <3
Mer
5 år 10 månader sedan #1065373 av rymd
Svar från rymd i ämnet Försämrad intelligens
yes <3
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 10 månader sedan #1065374 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Försämrad intelligens
Stämmer det du säger Geta? Många av dem var etablerade konstnärer efter insjuknandet, har vi schizofrena i dagens läge som är lika etablerade? Jag tror helt enkelt sjukdomen har tagit en annan väg, den vart tvungen att yttra sig på annat sätt!

Annars tror jag självmorden är högre nu än då, kan det stämma? Men ngt inom schizofrenin kännetecknar sig fortfarande, har pratat om demens i flera år och även om autism, det bekräftades i den bild jag skickade in senast. Men har en personlig vän att tacka för den utveckling som har skett med mig de senaste 20 åren.

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 10 månader sedan #1065375 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Försämrad intelligens

Jocke skrev: Ja, jag tror många glömmer det här med ökande stressbenägenhet att hjärnan måste koncentrera sig på det som den tror är viktigt, men inte för andra eller en själv förmodligen? Tror inte min verbala och sunda förnuft är likadan som förr, den har bara tagit en annan väg.

Men jag tror det stämmer in delvist på mig, kanske ni andra har schizoaffektiv, som kanske har en annan innebörd i ens vardagliga liv.


När hjärnan är full av pladder och där vill de hålla en som man inte ens kan somna för man kan inte stänga av den. Då är mitt yttersta knep för att sova jag tar på mig hörlurarna sätter hörlurarna på högsta volym och sedan sjunger jag tyst med i musiken, då lägger de av och sover med full volym och vaknar till en ny dag, en helt vanlig dag och den vardande psykosen finns inte ett spår av. Kan dela med mig av detta innan ni lägger er ta en extra dos av tabletter om ni har. Själv tar jag injektioner, som tillägg tar jag peratsin och har av en gammal läkare om han inte gått i pension är han överläkare på Psykos vård för Östra Göteborg på Mölndals sjukhus för tvångsvårdade En Sköterska som inte var på rummet när diskussionen var ville inte tro mig när jag sade jag har biverkningar jag behöver lägre dos för jag skall inte ha biverkningar det har jag nu. Hon beställde läkartid och jag pratade med honom han var inte fullärd men han var St läkare och jag hävdade att jag har rätt. Han sade vi tar ett blodprov jag tog det och han sade vi har mätt mängden i blodserum och nästa gång efter sade hon det trodde jag inte.

Jag har alltså en tillåtelse från läkare att själv i det läget att själv avgöra hur mycket medicin jag behöver högst nödvändigt för att häva en begynnande psykos, jag känner ju varenda gång när jag behöver extra medicin för att häva en galopperande början av en kommande psykos, jag har gjort så sedan sista gången jag låg inne på avd jul och årsskiftet 1986- 1987. Där var det stopp jag sade till mig själv inte en gång till.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum