Försämrad intelligens

Mer
5 år 10 månader sedan #1065329 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämrad intelligens
Tycker inte heller att det stämmer. Författaren har bara träffat de som mår sämst.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065333 av rymd
Svar från rymd i ämnet Försämrad intelligens
theory of everything

Mer
5 år 10 månader sedan #1065334 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämrad intelligens
Lennart Lundin är psykolog och har varit med att starta Schizofreniförbundet.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065336 av Rrusheflower
Ja jag känner mej också mindre intelligent ibland. Kan kanske tränas upp genom att läsa svåra böcker, men jag orkar inte.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065340 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämrad intelligens
Erfarenheten av psykos tar upp en stor del av medvetandet. Det upplevs som mindre intelligens.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065341 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Försämrad intelligens

Jocke skrev:



Det här verkar rimligt?


Lennart Lundin var min psykolog, han och Ulf Malm frågade om jag ville vara med i en förening för Schizofreni jag svarade ja. Så startade IFS som senare följdes upp på enskilda ställen och där kom då till den rikstäckande förbundet för Schizofreni. Barbro Benjaminsson en mycket stark kvinna, hon gick upp och in Kommunal huset och skällde ut politikerna där också en del politiker fick hon med sig

Hon är en mycket stark kvinna som är nu över 80 år gammal, hennes som som hade sjukdomen 'är numera död. Jag råkar ha en nål som är emaljerad vilket hon länge åtrått , fick jag bara chansen och jag var säker på att jag har den så får hon den på studs. Ni kan inte ana hur mycket hon har gjort för oss sjuka, det är hon som drivit vår fråga länge och hon har fått gehör hos många politiker i landet. Hon är maktfaktor att räkna med. Hennes ord är genom tänkta och i vad hon gör blickar hon framåt.

Hon borde få bli hedersdoktor för det hon gjort

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum