Försämrad intelligens

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 1 månad sedan #1139262 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Försämrad intelligens
encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:...w9PxF5L_kYQSTK8DJvfh

Man borde fokusera på en helhetssyn inom den schizofrena sfären, vad gäller kognition, där minne bara är en del av flera andra funktioner! Att bara utgå från från ett koncentrationsområde, innebär att hela sanningen bakom den schizofrena världens komplexa sfär förhindrar den enskildes möjlighet att finna frid med sig själv!

Evidensen bakom varje fall kan nog utpekas såsom varandes betydande störningar främst ur stressyndrom osv, där även minnet kan vara fallerande beroende på att helhetssynen saknas! Så beteendestörningar enbart kan inte analyseras rättvist! Alltså jag verkar snacka ur ett holistiskt perspektiv, är ngn inom mig influerad av nyandlighet?

Jag undrar om inte ärlighet varar längst?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 1 månad sedan #1139270 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Försämrad intelligens
Kognitionen varierar mellan individer och olika saker kan vara nedsatta. Vid psykos försämras kognitionen markant. Det man kan göra för att förbättra kognitionen är aerobisk motion dvs jogging eller gym. Förbättringen blir c:a 50 %.
Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...ncentrationsfoermaga
Mer
5 år 1 månad sedan #1139273 av memphis
Svar från memphis i ämnet Försämrad intelligens
Jag tycker det är svårt att förstå vad ordet kognitiva ens betyder. Kanske beror det på försämrad intelligens. Men jag känner mig lika intelligent som jag varit förut. Det är inte det att jag inte hört ordet kognitivs betydelse. Det bara fastnar inte.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139276 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Försämrad intelligens
När jag får min Labrador så kommer jag vara ute minst tre ggr per dag! Jag kommer nog må bra av det rent kognitivt!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 1 månad sedan #1139280 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Försämrad intelligens
Tack Admin! Det borde gå att uppfinna en algoritm som kan påverka de schizofrenas digitala/sensoriska liv, där den affektiva känslan väcks upp på ett gynnsamt sätt! Det borde gå att synkronisera olika känslor med varandra, som funktionshindret kan sätta stopp för! Eller är det mediciner eller terapier som det kanske borde gå att utveckla algoritmer som korrelerar med varandra?

Men först och främst handlar nog allt detta om den ekonomiska sfären, måste man tänka i ekonomiska banor så förhindrar nog detta känsla som heter "free spirit"?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 1 månad sedan #1139430 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Försämrad intelligens
Känslor har nog inget med tänkandet eller kognitionen att göra. Problemet ligger på en annan nivå. Motion hjälper men det har inget med känslor att göra.