Försämrad intelligens

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 1 månad sedan #1137252 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Försämrad intelligens
Att bryta ut från mängden är antingen frivillig eller ofrivillig! Vad är mod, att komma med då man tydligen fångar andra människors uppmärksamhet. Dem vill inte tänka i dem banorna, det är min uppfattning av denna samhälles tvångstankar kring utanförskap.

Nä, nu sova vi hörs i morgon!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 1 månad sedan #1139240 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Försämrad intelligens
Pga gravt försämrad närminne, där jag lägger bort saker utan att minnas vart jag lagt dem ej att förväxla med senil demens, så vill jag veta sambandet mellan kognition, konation och affektiv känsla? Jag känner att det blir alltmer alarmerande för varje dag som går, att kroppen nollställer sig inför varje ny uppgift verkar det som, ofta med stressfaktorer med i leken!

Åtminstone kognitionsförmågan bör kunna gå att förbättras, men läkarna har tydligen ingen ingående kunskaper kring vad försämrad kognitionsförmåga innebär, annat än en läkare kallade detta för pseudoliknande tillstånd. Jag tror inte det är möjligt att fejka schizofreni, varför håller dem oss på mattan, genom att generalisera olika symptom varandes drag av transparenta tillstånd som lätt kan förväxlas.

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 1 månad sedan #1139241 av Geta
Svar från Geta i ämnet Försämrad intelligens
Varför inte lägga dina saker på samma plats hela tiden. Då behöver du inte leta. Tvivlar på att din intelligens håller på att försämras. Den är nog ganska stabil, om du inte håller på att bli dement.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139243 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Försämrad intelligens
Min intelligens försämrades av Clozapine och mina känslor försvann. Har slutat med den medicinen och känner mer!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 1 månad sedan #1139245 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Försämrad intelligens
Som jag sade, inte förväxla demens med kognitiv glömska! Jag försöker lägga flera grejer bredvid varandra, så det blir automatiskt flera smällar på en gång. Men i morse tog jag med mig mina progressiva solglasögon till jobbet, som jag köpt för en kännbar penning. Antingen hade jag dem i min byxficka eller i jackfickan som jag hade framme på offentlig plats hela morgonen.

Jag kom på under bussresan hem att jag hade en viss aning om att jag hade tagit med mig dem till jobbet, men blev säker först efter att ha kollat strategiska ställen hemma, där jag brukar förvara dem, att dem inte var hemma. Chansade då med att ringa receptionen på jobbet, där var dem upphittade på ngn toa. Ingen aning om hur dem hamnade där!

Men någonting påverkar mitt kognitiva minne! Kan det vara abilify, som många tycks ha problem med? Men det försvinner saker för flera av oss här på viska, nog tusan borde det gå att höja den kognitiva funktionsförmågan? Därav en höjning av den intellektuella förmågan med viss inslag av stresstålighet!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 1 månad sedan #1139247 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Försämrad intelligens
Jag har druckit en del alkohol sedan ett bra tag tillbaka som kan gett mig alkoholdemens. Men det brukar gå över när man slutar dricka.