Försämrad intelligens

Mer
6 år 7 månader sedan #968598 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Försämrad intelligens

MsTibbs skrev: Jag känner samma sak. Folk säger jag är intelligent, men själv känner jag mig bara allmänt trög i jämförelse med högstadiet och gymnasiet... fick 8 av 9 möjliga i lumpen, skulle knappast få det nu.

Alle taper seg når man passerer 25.
Mer
6 år 7 månader sedan #968602 av memphis
Svar från memphis i ämnet Försämrad intelligens
det är inte så mycket att bekymra sig över tycker jag. om jag t ex har blivit "ointelligentare" med åren, så är det ju inget jag skulle lida av. dessutom tror jag att påståendet är felaktigt. därför att erfarenheter är en sann intelligens som ackumulueras över tid.
Mer
6 år 6 månader sedan #976744 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Försämrad intelligens
Det är hemskt att känna att man inte längre är speciellt intelligent. Idag tycker jag bäst om att skriva eftersom det då inte ställs så mycket krav på att det ska gå snabbt. Som ung var jag smart, men idag är jag klok och vis. Och det är ju inte så fel det heller?
Mer
6 år 6 månader sedan #976754 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Försämrad intelligens
[youtube:2lesuohk]SsMbM5sQdr4[/youtube:2lesuohk]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #976758 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Försämrad intelligens
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?p=5931]viewtopic.php?p=5931 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #976765 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Försämrad intelligens

Admin1 skrev: Oftast upptäcks autism före 10 års ålder, men här på sajten är det flera och minst ett halvdussin som fått autismdiagnos i vuxenålder. Det var högfungerande autism i alla fall.


Jag fick diagnosen vid 26 då jag flyttat till stan. Min skola hade inte ens kurator när jag var barn, än mindre skolpsykolog. Mor pratar på att jag skulle behöva boende när föräldrarna dör. Jag har boendestöd nu. Behöver mer mennån gång måste jag vara ensam också. Jag är engagerad i Attention och dess studiecirklar.