Försämrad intelligens

Mer
6 år 6 månader sedan #976864 av memphis
Svar från memphis i ämnet Försämrad intelligens
Intelligensen utvecklas genom livet och förändras, men inte till det sämre tycker jag. Man får en hel "holistisk" genomsyrande intelligens när man levat många år. Men så finns det visserligen många som stagnerar också. Men som vuxen slår man ju ett barn i nästan allt utom detaljer och närminne. Typ spela memory-kortspel. Man har ingen chans mot en 4-åring där som suger in ALLT som om det vore av högsta intresse.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 6 månader sedan #980500 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Försämrad intelligens

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 5 månader sedan #985217 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Försämrad intelligens

Admin1 skrev: Oftast upptäcks autism före 10 års ålder, men här på sajten är det flera och minst ett halvdussin som fått autismdiagnos i vuxenålder. Det var högfungerande autism i alla fall.

Man har i slike tilfeller en tendens til en "vent å se"-holdning. Om noen har fått diagnosen autisme i voksenalder, er ikke det samme som at de har ervervet autisme som voksne. På en analog måte er selvsagt udiagnostisert kreft en kreftsykdom, selv om den er udiagnostisert.
Mer
6 år 5 månader sedan #985304 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Försämrad intelligens
Jag pratade med psykiatrer på en föreläsningsserie. Jag stack ut genom att vara enda barn/ung. De sa autism eller schizofreni. Sa jag skulle vara tacksam, för riktig utredning tar massa pengar.... de hade typ rätt... eller så är jag ett uppenbart fall... :(
Mer
6 år 5 månader sedan #985624 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Försämrad intelligens

Gardenia skrev: Känner även att jag blivit väldigt inåtbunden och enstörig. Var hur social som helst när jag var yngre. Helt sjukt...

Begrepet "autisme"ble først lansert på nettopp slike symptomer ved schizofreni.
Mer
6 år 5 månader sedan #985654 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Försämrad intelligens
Alle vet i hvert fall at hjerneblødning i fosterlivet eller ved fødsel hazndler om at du tror at andre ser rart på deg.