Problem med närminne.

Mer
4 år 11 månader sedan #1151833 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Problem med närminne.
Jag avklarade illustrerande vetenskaps IQ test för två dagar sedan och där testas minne. Och mitt var okej när det gäller siffror men då det gäller att minnas saker från vardagen och vilka dagar jag gjort vad under en vecka. Då är det annat!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 11 månader sedan #1151860 av Cider
Svar från Cider i ämnet Problem med närminne.

Vittrad skrev: Mitt närminne är åt helvete. Glömmer alltid bort var jag lägger mina värdesaker. Däremot kommer jag ihåg massor av onödiga detaljer som hände för länge sedan.

Har du rutiner då? Vissa som har tur behöver bara rutiner.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151869 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Problem med närminne.

MsTibbs skrev: Jo... om verbal förmåga är 127 så förväntar sg folk att man ska prestera jämnbra på alla delområden.... inte denna taggiga varierande begåvningskurva som autister som jag har. Folk tar illa upp när jag inte kommer ihåg vad de just sagt.


De flesta människor har ett bra distansminne. Wais är inte helt tillförlitligt. Det bygger inte på det samlade värdet utan på en rad antaganden om hur personen kan fungera i stort.

Själv har jag bara 108 på Wais, var för långsam när jag gjorde det. Psykologen glömde att berätta att allt handlade om hastighet i lösningen av uppgifterna. :väggen
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1151871 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Problem med närminne.
Var sak här har sin givna plats de ligger där pga anledning vilken ingen tycks förstå, mitt i det de skulle kunna säga, röran att de sakerna som ligger där är som jag vill ha det. Snälla hemtjänsten flytta inte mina saker och ta inte min helt nya aldrig använd stora kasse den var avsedd för tvätten, vad var det som lockade att ta den? Det är inte kostnaden men för att få tag i en sådan kasse, jag har svårt för att jag får ta mig till fots en lång sträcka för att få tag i sådana kassar samt att de är dyra Kostnaden skiter jag i. men vad förstånd har ni?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151873 av Geta
Svar från Geta i ämnet Problem med närminne.
Min tvätt bär jag i stora ICA-kassar. Ibland får man dom gratis, annars tror jag att de kostar 20 kr.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151876 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Problem med närminne.
Jag har tvättmaskin i lägenheten. Något måste man ha för de 7.500 kr/månaden jag betalar. Fast jag önskar helst en diskmaskin.