Jag oroar mig för min vikt

Mer
13 år 4 månader sedan #353791 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag oroar mig för min vikt
Förr ansågs det inte vara så viktigt för schizofrena personer att vara
vackra.
Det är Åsa Moberg som har påpekat att det är få avdelningar på sjukhusen
där man kommer in smal och rökfri men kommer ut överviktig och rökande.
Men så ligger det till inom psykiatrin.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
13 år 4 månader sedan #353792 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Jag oroar mig för min vikt
Det är förjävligt! Bara jag tänker på det blir jag förbannad! Människor som redan lider ändå ska få en massa annat skit som blir pga nåt som ska vara till hjälp för dem! Grrr....
Mer
13 år 4 månader sedan #353793 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Jag oroar mig för min vikt
Det är ju viktigt för allas mående att vara något så när nöjda med utsidan oxå. Så gott det går. In - och utsida sitter ihop.
Och fixar man det inte själv pga dåligt mående så är det vårdens plikt/medmänniskor att hjälpa. Anser jag!
Mer
13 år 4 månader sedan #354116 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag oroar mig för min vikt
Zeldox har ingen viktökning och den är också låg med Abilify. När man får andra antipsykotika med risk för viktökning gäller det att väga sig varje vecka. Har man gått upp mer än 7 kg bör man överväga att byta till preparat med mindre risk för viktökning. Värst viktökning har Zyprexa och Leponex.
Mer
13 år 2 månader sedan #374193 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Jag oroar mig för min vikt
Jag lyckades gå ner 5-6 kg främst med hjälp av tro... på mig själv... Jag ligger på ca 68,5kg.

Jag gick upp ett kg till ganska snabbt efter denna tråd startade. Jag hade gått upp mer och mer. Sen bestämde mig att det blir stopp nu och började äta mindre och köra mer cardio.

Jag vet att styrketräning ökar muskelmängden man jag tränar inte så mycket muskler utan jag kör och satsar mest på cardio. Styrketräningen är mer bonus. Därför kör jag 75min cardio och bara muskler lite lätt.

Jag har haft en väldigt fin kropp med fina synliga muskler när jag var yngre och jag vägde mindre trots samma längd. Sen efter antipsykotikan ändrade kroppen form till mer päronformad.

Jag skulle vilja ha snabba Bruce Lee muskler...

Heja Karl XII!
Mer
13 år 2 månader sedan #374212 av Isa-Alise
Vad fint!