Löpning

Mer
12 år 11 månader sedan #400747 av Zoidar
Löpning skapades av Zoidar
Började i förra veckan. Har beslutat att jag ska löpa 1gång per vecka. Har lite fotproblem, men jag tror det ska gå ändå, om jag håller mig till 1gång i vecka å inte mer.

Jag sprang 5km förra tisdagen. Pulsen var helt ok, men min kropp var "svag", men det kommer nog om några veckor.

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 11 månader sedan #400770 av Geta
Svar från Geta i ämnet Löpning
På lördag 21 maj springs Göteborgsvarvet.
Det börjar bli vanligt med barfotalöpning.
Huvudsaken är att man dricker tillräckligt
när man springer lopp.
Om man kollapsar ska man inte lägga sig
ner utan försöka gå omkring annars hamnar
man på intensiven.
Mer
12 år 11 månader sedan #400869 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Löpning
Har du joggat förr?
Efter hand så kan man utöka distansen mer och mer-tills man kan springa tex 1 mil..Det är ändå ganska långt...
Och man blir jätte uthållig när man tex promenerar- man kan gå och gå i flera timmar... :mrgreen:
Mer
12 år 11 månader sedan #400909 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Löpning
Jag promenerar ganska mycket. Problemet är min vikt när det gäller löpning. Jag vägde 96kg i morse, och jag känner mig egenligen för tung för att löpa. Men en gång i veckan verkar funka. Målet är nu att gå ner till 90kg så jag kan löpa lite lättare. Jag är plattfotad, det är en anledning till att jag måste ner i vikt också. Tur jag har riktigt bra skor och inlägg.

Annars tycker jag 5km är en bra distans. Vi har olika slingor i skogen. 1mil, 7km, 5km, 3km, 2,2km och 1,2km. 5km klarar man på en dryg halvtimme, men det är klart, jag har inget emot att springa milen när jag är lättare, men då får jag nog gå ner under 90kg

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 11 månader sedan #400927 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Löpning
Om man vill gå ner i vikt är nog promenader på sätt och vis bättre än jogging. Man kan promenera varje dag och också gå längre än vad man orkar jogga.
Mer
12 år 11 månader sedan #401025 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Löpning
Promenader sliter mindre också. Jag gick 3km idag med farsan. Ligger i rätt hårt nu :)

Anchored in Christ ✟