Recept på fysisk aktivitet!

Mer
12 år 5 månader sedan #444184 av Aspergergirl
Idag fick jag recept på fysisk aktivitet. Det var sjukgymnasten inom psykiatrins öppenvård som skrev ut detta, men jag tror att det är min läkare som ordinerat det hela, men att det är sjukgymnasten som skriver ut det. Detta innebär iaf att jag får gå till ett gym nere i stan. Jag betalar till gymmet för en månads träning, men jag får ytterligare två månader på köpet. Så tre månader blir det till priset av en! Det blir inte billigt eftersom det är så dyrt på gym, men det blir ju betydligt billigare via recept med tanke på att jag får två månader gratis också. Jag kommer att få tillgång till hela gymmet och få en personlig tränare om jag vill det. Dock är tanken att jag ska prova att dansa zumba och då har min kontaktperson på Mellanvården sagt att hon följer med första gången så jag ska känna mig lite trygg tills jag vet hur jag ska göra med allt. Jag kommer att börja med det hela i januari och jag ser verkligen fram emot det! Jag behöver ju gå ner i vikt och folk säger till mig att zumba är väldigt ansträngande så det förbränner en hel del. Jag ska börja med en gång i veckan, sen öka till två och eventuellt öka ännu mer om jag vill det.
Mer
12 år 5 månader sedan #444195 av Geta
Svar från Geta i ämnet Recept på fysisk aktivitet!
Det låter härligt! :vagen
Mer
12 år 5 månader sedan #444202 av Nissegossen
[youtube:22ifxryv]RlRPHHKJt7Q[/youtube:22ifxryv]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 5 månader sedan #444222 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Recept på fysisk aktivitet!
Motion är också bra mot depression och ger som sagt också viktminskning. Jag antar att du gick upp i vikt när du använde Zyprexa, men nu använder du väl Abilify om jag minns rätt. Abilify brukar knappt ge någon viktuppgång.
Mer
12 år 5 månader sedan #444232 av Aspergergirl
Du har rätt Admin! Jag gick upp i vikt när jag åt Zyprexa. Innan dess har jag alltid varit smal och vägt ca 50 kg (jag är 155 cm lång (kort)), men när jag fick Zyprexan gick jag upp i vikt jättemycket och sen har jag inte kunnat gå ner. Som sagt, jag har Abilify idag och det är jag tacksam över. Zyprexa tänker jag aldrig mer ta om ingen tvingar i mig det. Nu ska jag göra allt för att gå ner i vikt igen. =)
Mer
12 år 5 månader sedan #444240 av Melun
Svar från Melun i ämnet Recept på fysisk aktivitet!
Problemet med att man går upp mycket i vikt och sedan ner igen,
är att det blir överflödig hud kvar som är ganska grotesk att se på.
I vissa fall opereras det bort, men det är rena slakten.
Man kan tappa känseln på vissa områden då.
Just för att huden innehåller nervtrådar och annat viktigt.