Recept på fysisk aktivitet!

Mer
12 år 5 månader sedan #444245 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Recept på fysisk aktivitet!
Jag måste sätta igång med mitt cyklande igen!-
Det är jobbigt men resultatet blir ju så bra...
Att träna på gym är ju bra,man kan också träna utan redskap, tex armhävningar,situps...
Om jag ska gå ner i vikt måste jag träna och inte äta för många kalorier... :angel
Mer
12 år 5 månader sedan #444250 av Aspergergirl
Ja det är ju inte direkt något man vill.... men såååå överviktig är jag nog inte. Jag har gått upp så jag väger strax över 70 och vill gå ner till åtminstone 55 kg. Så 15 kg är målet och ortopeden har sagt att om jag går ner 10 kg får jag min ryggoperation som jag så väl behöver. Som läget är nu går jag på 200 mg Tramadol/Tradolan per dag plus flera stycken Alvedon Forte för att över huvud taget kunna gå. Och Tramadol/Tradolan är ju väldigt beroendeframkallande så jag vill ju verkligen slippa den medicinen men som läget är nu så går det inte. Jag har en skada i ryggen (en kotförskjutning på en cm och en disk som är förstörd) så det enda som troligtvis kommer att ta bort min smärta är en steloperation och enligt ortopeden är det god prognos så mitt mål nu är att gå ner i vikt. Det bara måste gå!!!
Mer
12 år 5 månader sedan #444258 av Nissegossen
Motion är också väldigt bra för den oro du har i dina ben! Det här receptet är utomordentligt "rätt" för dig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 månader sedan #444354 av vill-vara-med
Min partner har under alla år haft "problem" med vikten.

Inga jättestora pga att Cisordinol inte direkt "driver" vikten men "hämmar" känslan och därmed viljan att röra sig.

Besök i badhuset (distans-simma) och många kortare promenader håller henne igång.
Mer
12 år 4 månader sedan #444359 av Geta
Svar från Geta i ämnet Recept på fysisk aktivitet!
Både de negativa symtomen (apati, slöhet) och biverkningar av antipsykotika vid schizofreni, gör att man inte gärna rör på sig. Man försöker reglera sin ångest genom att inte röra på sig.
Mer
12 år 4 månader sedan #444394 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Recept på fysisk aktivitet!
Det bästa sättet för mig att gå ner i vikt har varit att promenera 2 timmar per dag. Det ger nog en viktnedgång på 10 kg på 2 månader ungefär.