Recept på fysisk aktivitet!

Mer
12 år 4 månader sedan #445345 av Bild
Svar från Bild i ämnet Recept på fysisk aktivitet!
Jag har zumba på DVD hemma, det är jättebra, kan klanta mig hur mycket som helst. kan tillägga att jag inte gjort någon av de övningar som är med på filmsnutten någon visade här. det finns båda lättare och svårare.

jag har fått ett problem, jag får panikångestattacker av att motionera. senast i simhallen och då var jag tvungen att simma en längd till trappen, med full panikångest. det var hemskt. tips, någon?
Mer
12 år 4 månader sedan #445346 av Geta
Svar från Geta i ämnet Recept på fysisk aktivitet!
Visst är det jobbigt i simhallen när det hoppas hej vilt ner i simbassängen. Det skvätter och det går vågor.
Sedan simmar jag så sakta att jag är rädd att vara i vägen. Sedan har jag varit rädd att bli av med mina skor, för de skulle ställas utanför omklädningsrummet förut. Det har getts nya direktiv nu.
Mer
12 år 4 månader sedan #445347 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet Recept på fysisk aktivitet!
Man kan verkligen gå upp i vikt av mediciner. Jag har ju alltid haft väldigt svårt för att gå upp i vikt, varit en riktig tunnis. Jag fick kämpa och äta som en dåre för att gå upp fyra kilo. Sen fick jag Paroxetin, och poff så gick jag upp tre kilo till utan att jag gjorde nåt särskilt. Nu tycker jag iofs inte det gör nånting att det blev några kilo extra, jag trivs bra med dom, men jag blev helt paff över vilken skillnad en medicin kan göra.

Om jag inte hade haft hundarna och en sen länge etablerad vana att gymma två gånger i veckan hade jag förmodligen gått upp mycket mer, för jag blev samtidigt helt slö i kroppen så det kändes skitjobbigt att röra på sej. Som tur är kunde jag sluta med Paroxetinet efter en period.

Ha det så kul på zumban!
Mer
12 år 4 månader sedan #445425 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Recept på fysisk aktivitet!
Bild,

Försök med promenader istället för simning. När man promenerat en stund så brukar ångesten avta. Ju länge man promenerar desto bättre. När du promenerar försök att tänka på positiva saker i livet och minnas dem.